Company handtekening voor alle gebruikers : Exchange 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

test1000

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Berichten
258
Hoi,

Wij zijn bedrijf x en gebruiken Microsoft Exchange 2013.
Momenteel heeft iedere gebruiker zelf zijn Outlook handtekening ingeregeld. Maw een wildgroei van Outlook handtekeningen.
Wij willen er nu voor zorgen dat er één standaard handtekening wordt meegestuurd met elke mail.

Op internet heb ik gevonden dat je dit via 'vrijwaringstekst' doet.
Maw wanneer ik een mail maak en stuur naar een extern mailadres wordt de handtekening onderaan de mail 'geplakt'.
Dit is in orde.

Maar heb een aantal tests gedaan en dit mis ik nog :

1) Wanneer ik een mail ontvang van een extern persoon en doe een reply dan wordt de handtekening niet geplaatst ?
2) Bij elke reply wil ik dat de handtekening wordt geplaatst. Ongeacht het aantal keer dat je een reply doet.
Dit voor zowel gebruikers intern als extern.
3) Nog niet getest maar mails tussen interne personen moet de handtekening ook telkens geplaatst worden.
Op welke manier kan ik dit configureren ?

Alvast bedankt.
 
Op internet onderstaande link gevonden :

http://www.persberichtverspreiden.n...seerde-e-mailhandtekening-in-exchange-online/

Het probleem met een regel [voor alle berichten] is dat dit geldt voor zowel de uitgaande als de inkomende berichten.
Dwz voor alle uitgaande berichten, nieuw, is dit OK.
Bij een reply naar externe Partner wordt de handtekening niet geplaatst. Wij willen dat bij een reply ook de handtekening wordt geplaatst.

Maar voor de inkomende berichten is dit niet goed. Maw als een externe persoon je een mail stuurt wordt aan de mail uw handtekening toegevoegd.
Dus de handtekening van uw externe Partner en dan die van u !!!
Je kan dan wel een uitzonderingsregel maken dat de handtekening niet moet toegevoegd worden voor alle mailadressen binnen de organisatie.
Maar dan is het probleem wel dat wanneer je onderling, tussen de collega's, een mail stuurt wordt de handtekening dan niet geplaatst.

Samengevat een handtekening toevoegen :
1) Voor elke mail, nieuw als reply, extern de organisatie
2) Niet toevoegen als je een mail ontvangt van extern de organisatie
3) Wel toevoegen als je binnen de organisatie een mail stuurt. Maw tussen de collega's
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook nog ergens gelezen dat dit:
1) Voor elke mail, nieuw als reply, extern de organisatie
sowieso een heel groot probleem gaat worden. Want dat schijnt maar één keer te kunnen. Overigens word ik al scheitziek van continue herhaalde handtekeningen; ik denk dat je met deze wens heel veel vrienden gaat maken :)
 
Na extra veel en veel testen :-( nog alleen volgend probleem :

Er wordt geen handtekening geplaatst wanneer :

1) Een reply doe op een mail van een intern medewerker. Maw je ontvangt een mail van een intern collega en je doet een reply dan geen handtekening. Graag wel een handtekening gehad.
2) Een reply doe op een mail van een externe collega (buiten de organisatie) dan geen handtekening. Had graag een handtekening gehad.

Voor de andere combinatie worden er wel een geen handtekingen geplaatst. Dus die zijn in orde.
Enkel deze twee gevallen nog.
 
En dat zei ik al: dat schijnt niet te kunnen. Ik heb dat meerdere malen gelezen. Is ook een afspraken kwestie lijkt mij; je kunt heel simpel met de hand een handtekening invoegen. Dan kan je ook kiezen welke je gebruikt. Persoonlijk vind ik het grote onzin om voor een reply (zeker binnen de eigen organisatie) dezelfde (vaak zeer uitgebreide) handtekening te gebruiken als voor een nieuwe mail, die je doorgaans (geldt weer voor externe adressen) naar personen stuurt waar je wél de volledige gegevens naar toe wilt sturen. Ik gebruik, en met mij zeer velen, voor de reply dus een verkorte versie van de volledige handtekening. En dan nog: mailtjes die een paar keer heen en weer zijn gegaan zijn volkomen onleesbaar door al die overbodige rompslomp die je steeds met die handtekeningen krijgt meegestuurd. Maar misschien is dat ook wel je bedoeling :D.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan