Externe hd kapot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Audiofiel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2018
Berichten
1
Ik heb een lacie hd 500gb die gevallen is, deze werkt niet meer, nou heb ik hetzelfde type gevonden, mijn vraag is kan ik de opslagschijf overplaatsen vanuit de behuizing daarme bedoel ik gewoon de hd uit elkaar halen en echt de ronde schijf overzetten waar onze data nog op staat, want ik kan hem niet aan een kabel aansluiten omdat er een printplaat op die plek is gesoldeerd,
 
Nee, kansloze missie, daarvoor heb je een zgn. "cleanroom" nodig, een stofvrije ruimte.
 
Welkom op het Helpmij.nl forum,
Ik snap het niet ik snap het niet ik snap het niet.

Bij een behuizing is soms alleen het stekkertje losgeschoten waarmee de harde schijf aan een klein printplaatje zit. Bekijk eerst of je defecten kan ontdekken, zoals ook een breuk in de soldering.

Welk printplaatje zat waarvoor in de weg?

Een harde schijf heeft een printplaat aan één kant en deze ligt op contacten. Ondanks dat het er op zit geschroefd kan het contact verloren gaan en dat is zeker zo wanneer het een tik krijgt. Het is altijd de moeite waard om te kijken of deze contacten zich in goede staat bevinden want ik heb vaak gezien dat ze deels lijken te zijn weggevreten. Het is meestal geen goede kwaliteit verbinding.

Onderling de fysieke schijf ruilen met een andere printplaat is tegenwoordig onmogelijk. Ze zijn een huwelijk aangegaan en alleen op een heel technische manier kan het bij sommige nog. Op YouTube is wel te zien hoe schijven worden open gemaakt om te proberen de koppen nog los te krijgen. Als de schijf is gevallen dan zal dit het probleem kunnen zijn. Het schroefje van het deksel zit onder een sticker. Er wordt ook wel eens tegen de zijkant geslagen om de leeskoppen te bevrijden. Het is allemaal op YouTube te zien en natuurlijk met de geluiden die de harde schijf dan maakt.

Succes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan