Printer HP Deskjet 2549 oranje lampje blijft branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolimans

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2000
Berichten
260
Hallo,
Het oranje lampje van mijn HP Deskjet 2549 blijft steeds branden, terwijl de inkt nog lang niet op is. (ik werk met Windows 10)
Na het inzetten van een nieuwe cartridge doet hij het een paar dagen, maar daarna springt het lampje weer aan.
Als ik het document verwijder uit de wachtrij, duurt het ook een tijdje voordat het verdwenen is. (net of het blijft hangen)
Hoe is dit te verhelpen?
 
Laatst bewerkt:
Ja, alles nagelopen
Volgens de printer zit er niet genoeg inkt in, maar dat klopt dus
niet!
 
Oké Lange Pier,
Ook dit geprobeerd, maar het gaat mis bij punt 7
Omdat het oranje lampje weer gaat branden bij het aansluiten van de voedingsspanning, kan ik dus zelfs geen fotokopie maken
 
Oké Lange Pier,
Ook dit geprobeerd, maar het gaat mis bij punt 7
Omdat het oranje lampje weer gaat branden bij het aansluiten van de voedingsspanning, kan ik dus zelfs geen fotokopie maken

Mis een antwoord.

Wat normaal als reset soms wel wil, powersnoer eruit, aanknop ingedukt houden en kabel weer aansluiten, na 10 seconden de aanknop loslaten.
 
Dat had ik al eerder geprobeerd, maar dat werkt dus ook niet.
Ik neem aan dat het inktniveau met een chip wordt gemeten.
Weet iemand hoe ik die chip kan resetten?
 
Ik heb van alles geprobeerd maar dat ledje blijft knippen en bij een andere cartridge gaan er zelfs 2 knipperen.
Iemand enig idee hoe ik deze printer en/of cartridges kan resetten?
 
Er is nog steeds geen antwoord gegeven op de vraag of het originele HP cartridges zijn of dat er sprake is van "universele" / "imitatie"..?
In geval van het laatste is het aannemelijk dat de printer-firmware het probleem veroorzaakt.
 
Beste Scrapheap,
Bedankt voor je reactie.
Het zijn geen originele HP cartridges en ik heb er 2 uitgeprobeerd:
Bij de replace H301 XL blijft 1 ledje knipperen (het rechtse, van de zwart/wit)
En bij de Hema H32 gaan zelfs beide ledjes knipperen (dus zelfs ook die van de kleur!)
Beide cartridges hebben het enige tijd wel goed gedaan en zijn nu nog lang niet leeg!
 
De meest voor-de-hand liggende oorzaak is een HP driver-update die ook de firmware van je printer heeft bijgewerkt.
HP heeft een tijd lang ( en naar mijn weten nog steeds ) firmware uitgebracht die het gebruik van niet-HP cartridges blokkeert.
Geen idee of dit terug te draaien is, ik gebruik principieel geen HP hardware omdat ik in het verleden 2x zeer slechte ervaringen heb gehad met HP's hardware-support dus die verkopen mij niets meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan