Automatische updates veroorzaken reboots

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zysor

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2009
Berichten
18
Goedenavond,

ik merk de laatste paar weken steeds meer dat Windows 10 tijdens het doen van andere taak (film kijken, gamen, surfen) plotsklaps de pc opnieuw opstart en vervolgens aangeeft dat er een update plaats aan het vinden is. Dit heeft al tot zeer veel ergernis geleid. In Windows 10 heb ik nog steeds niet de optie kunnen vinden om automatisch updaten uit te zetten en om daarmee het systeem aan me te laten vragen of het zich mág herstarten i.p.v. dat dit voor me bepaald wordt.

Kan iemand we wijzen op een manier waarop ik deze terugkerende situatie kan stopzetten?

Mvgr.
 
Microsoft schrijft:

Go to Control Panel > System and Security > System > Advanced system settings > Advanced tab > Startup and Recovery > Settings

Uncheck the Automatically restart box. Click Apply/OK, then Exit.
 
Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Ik heb jullie beider oplossingen geprobeerd maar helaas mocht het niet baten. Een kleine week ging het goed, Windows geeft ook aan dat Windows Update uit staat (zelfs Avast zegt dat) maar nog wordt ik mid-game ruw herstart met geen enkele mededeling waarom of wat er precies gebeurd is. Soms krijg ik kort te zien dat er een update wordt geïnstalleerd maar zojuist kreeg ik ook dat scherm niet eens wat me helemaal verwart. Nog andere ideeën?
 
Is toch weer een triest en bizar verhaal. Kijk afgezien van het in- en uitschakelen van de updates etc. had Microsoft ook de Stille modus kunnen invoeren. Microsoft vele malen groter dan Symantec had dit bij Symantec kunnen afkijken. Daar gebruiken ze de Stille modus al jaren.

Overigens zou ik een schijfopruiming doen want ik heb wel eens meegemaakt dat updates kunnen blijven 'hangen'. Daar staat dan een regel met Oude updates e.d. deze opschonen en pc opnieuw opstarten dan kan zijn dat die die even moet verwerken en opruimen na het opstarten.
 
Elke keer eerst naar updates zoeken is uitstel van executie en geeft geen garantie. Is Taakplanner niet in te stellen dat dit updaten bij opstarten plaatsvindt?

Er is nog een manier om het register aan te passen zodat er notificatie komt van downloaden en/of installeren van updates. Lees hier de beschrijving: https://answers.microsoft.com/en-us...updating/42c226b8-150f-4bef-b0e9-928f8e0ee0a4

Dit zijn dan de keuzes:
2 – To notify for download and notify for install
3 – To auto download and notify for install
4 – To auto download and schedule the install
5 – To allow local admin to choose setting
 
Beste Alfred,
Ik weet dat jij een fervent aanhanger bent van Microsoft. Maar jouw oplossing, de oplossing van Lange Pier, mijn oplossing en alle oplossingen die op internet te vinden zijn, zijn blijkbaar niet voldoende voor deze simpele vraag. Als je, al die teksten op internet hier over leest en al die uren tijdverkwisting en irritaties bij elkaar optelt die dat oplevert dan is er maar één woord voor en dat is krankzinnig hoe Microsoft met wensen, suggesties en vragen van klanten omgaat.

Kijk tijdens het updateproces kunnen fouten optreden. Je kunt ook de heel updateprocedure (W10) ter discussie stellen. Allemaal prima. Maar je kunt er als Microsoft ook voor zorgen dat je als je programma's draait niet lastig wordt gevallen zoals Zysor en duizenden anderen ervaren en dit op internet aankaarten en Microsoft netjes om een oplossing vragen. Er is niemand die in dit geval Microsoft nog kan verdedigen.
 
Laatst bewerkt:
https://answers.microsoft.com/en-us...-it-self/323c832e-119f-4552-8641-474acbd3dcff

Maare, ga eens eerst handmatig updaten alvorens iets te gaan doen, heb je er dan geen last van.

Ha Lange Pier, dankjewel voor je antwoord. Ik heb de stappen gevolgd in je link, maar blijk Update al uit hebben staan:

Untitled.jpg

Het .\Guest invoeren geeft ook een foutmelding waardoor dit niet lukt.

Waar ik op dit moment aan begin te twijfelen is of dat Windows Update de enige oorzaak is voor mijn probleem. Ik krijg namelijk net weer een restart te verduren waarbij ik weer geen melding van een update te zien krijg. Het heeft in die zin veel weg van simpelweg een crash. Ik besef me dat ik, als mijn restart issues daadwerkelijk veroorzaakt worden door iets anders dan Windows update, deze discussie niet verder kan voeren in dit deel van het forum maar zou het wel enorm op prijs stellen als iemand van jullie me zou kunnen vertellen wat dit misschien zou kunnen zijn zodat ik dit ergens anders kan gaan vragen.
 
Laatst bewerkt:
plotsklaps de pc opnieuw opstart en vervolgens aangeeft dat er een update plaats aan het vinden is.
Het moederbord zou een I/O (input - output) probleem kunnen hebben, dat is vroeger veelvuldig voorgekomen. Een groot programmapakket stopt dan op het zelfde punt met installeren. Een moederbord tester is een mooi hulpmiddel. Voor een paar Euro te bestellen via eBay.com

Naast logboeken bekijken ook een schijfcontrole doen van het bestandssysteem (geen sporen en sectoren repareren) en de controle opdracht van Windows: sfc /scannow geven.

Computers kunnen stoppen wanneer de fan niet meer draait.

Windows een geheugencontrole laten doen.

Componenten uitbouwen.

Controleer de temperatuur. Vaak kan dit met Open Hardware Monitor en soms ook in de BIOS. Die hoeft in een schone kast niet boven de 60 graden Celsius te gaan Bij 80 grijpt de computer mogelijk al in, afhankelijk van de instelling in de BIOS. Kijk dan meteen of daar staat dat de computer bij fouten moet stoppen of doorgaan.
 
asd.jpg

Lange Pier zei:
asd.jpg

Zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig.
http://speccy.piriform.com/results/gsX6VSgXXGX31DahZQs1tYP

Indien een desktop, merk en type voeding?
Desktop, voeding weet ik echt niet.

En de boel is binnenin stofvrij?
Ook dat ga ik helemaal stofvrij maken nu. Net rond 19u opnieuw een crash gehad en als ik het logboek en speccy moet geloven is het hardware matig. Kan het echt aan teveel stof liggen?

En gewoon verder gaan, als een mod hem ergens anders wil dan zet hij/zij (niet genderneutraal :eek:) hem wel over.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan