• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

BTW Berekening incl. excl. BTW

Status
Niet open voor verdere reacties.

Asir

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
16
Beste Excel liefhebbers,

Ik ben bezig met een excel sheet waarin ik mijn boekhouding in kan voeren. Op zich is dit geen enkel probleem want alles werkt binnen excel, totdat ik diverse facturen ontving met incl. en excl. bedragen.
Nu heb ik een het werkend voor 21% btw. Dus ik voer bv 100,- in en kan hiervan aangeven of het incl. of excl. btw is. En de excelsheet splits het netjes uit. Zover geen probleem.

Maar nu wil ik dit ook met 6% en 0% doen. maar kan geen formule bedenken waarmee ik dit in hetzelfde formule van 21% kan verwerken. Gemakshalve heb ik een sheet bijgevoegd Bekijk bijlage BTW TEST.xlsx. de gele cellen zijn voor de invoer. De probleem formules heb ik rood gemarkeerd. Alvast bedankt voor alle tips en trucs,

mvg,

Asir
 
Laatst bewerkt:
In J14
Code:
=G14*I14/(1+ALS(H14="Incl.";I14;0))
 
en dan in K14:
Code:
=ALS(H14="incl.";G14;G14+J14)
En in L14:
Code:
=G14-((K22=G14)*J14)
 
Wow, zo snel en simpel. bedankt voor jullie hulp!! :thumb: ik was er nooit opgekomen. Thx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan