record bewaren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ahkleine

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2014
Berichten
159
Kent iemand een vba code om een record niet te bewaren als een formulierveld na focus verloren de waarde 0 heeft of leeg is. Als het formulierveld wel een waarde groter dan 0 heeft mag het record wel bewaard worden. Bedankt alvast voor het meedenken
 
Laatst bewerkt:
Ik snap je vraag niet; records worden per definitie bewaard als je naar een ander record bladert, me of zonder formulier. Dus 2at wil je precies?
 
Octafish,

In mijn database formulier kunnen in een aantal velden waardes worden opgegeven die bij een bepaalde maand horen. Waar ik graag naar toe wil, als dat kan, als ik zo een veld ingevuld heb de waarde van dat veld direct na het verlaten van het veld wordt weggeschreven in een nieuw record en de focus wordt verlegd naar een nieuw veld. Als het veld leeg blijft mag het record niet worden bewaard als een leeg record
 
Laatst bewerkt:
Ik snap er nog steeds weinig van, maar ik krijg nu de indruk dat je tabel slecht genormaliseerd is, als ik dit lees
... als ik zo een veld ingevuld heb de waarde van dat veld direct na het verlaten van het veld wordt weggeschreven in een nieuw record en de focus wordt verlegd naar een nieuw veld.
Je tabel zou, als ik het zo lees, maar één veld voor de waarde mogen bevatten en één voor de bijbehorende maand. Ik vermoed dat er dan ook nog wel een aanduiding (=veld) bij moet voor de categorisering, dat zou dan een veld zijn dat de veldnamen bevat voor de waarden. Dus: een tabel met 3 velden, waarvan één de maand, één de categorie en één de waarde. Dan heb je precies wat je nodig hebt: je vult een maand in, kiest een categorie en vult een waarde in. Nu heb je, laten we zeggen, 20 velden voor elke categorie en één voor de maand, terwijl je dus wellicht (in dit voorbeeld) maar 3 categorieën in wilt vullen. Je houdt dus in deze situatie 17 velden leeg. In mijn, genormaliseerde, tabel maak je 3 records aan. That's it.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan