• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

krijg de code niet aangepast

Status
Niet open voor verdere reacties.

bowlingman

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Berichten
433
Hallo,
Ik heb een form van waaruit gegevens worden weggeschreven met daarop ook een cbo.
Omdat wij veel leden-iD's hebben zou ik de cboiD willen vervangen door een txtiD, waar ik zelf het iD nummer kan ingeven om weg te schrijven, zodat ik niet meer met die lange lijst met iDnr's moet werken.
De bedoeling is dus dat onder "iD" ook niets meer staat en dat dan de txtiD ook wordt weggeschreven zoals de andere txt's
Maar ik krijg de code niet aangepast.

Grtjs.
Armand
 

Bijlagen

  • Test Wegschrijven.xlsm
    25,4 KB · Weergaven: 47
Hallo Jan,

Dit is niet wat ik bedoel.
Op deze wijze kan ik evengoed met de cbo blijven werken.
De bedoeling is dat de kolom onder "iD" leeg is, omdat er anders al meer dan 300 nummers zouden moeten in staan, waarvan een deel niet meer in gebruik is, maar later wel terug kunnen gebruikt worden.
Mijn bedoeling is dus dat op het frm in de txtiD het iDnummer wordt ingevuld samen met de andere gegevens en bij het wegschrijven deze allemaal worden weggeschreven op hun respectievelijke plaatsen.
Zo kan ik dan in row4 de eerste speler met iDnummer 1 zetten en dan vervolgens de tweede speler met iDnummer 5 in de volgende row en zo verder.
Zo krijg ik dan aaneengesloten rijen in plaats van meer dan 300 rijen met telkens lege rijen tussen.

Grtjs.
Armand
 
Bedoel je zo?
 

Bijlagen

  • Kopie van Test Wegschrijven.xlsb
    23,5 KB · Weergaven: 47
Hallo Jack,

Spijtig genoeg niet.
Zo moet ik ook al op voorhand alle iDnummers in kolom "E" hebben staan en dat zou niet mogen.
Het moet dus eigenlijk zijn de gegevens txtiD, txtLeden1, txtLeden2, cboTeams, geselecteerd optionbutton in de rijen E, F, G, H, I vanaf rij 3, zonder dat er in kolom E reeds iets in staat.

Grtjs.
Armand
 
Kan het ook niet volgen: je hebt toch leden en die hebben toch een iD?
 
Hallo Jan en Jack

Ben er na lang zoeken en proberen in geslaagt om het te krijgen zoals het moest zijn.
Kunnen jullie wel eens even naar de code kijken of dit simpelder kan geschreven worden.(zal er waarschijnlijk wel wat overbodige lijnen hebben instaan)

Grtjs.
Armand
 

Bijlagen

  • Test Wegschrijven.xlsm
    26 KB · Weergaven: 45
Hallo Armand,

Heb nog niet echt naar de code gekeken, maar vroeg me wel het volgende af: als je nu een bestaand iD nummer intypt en vervolgens een andere naam aan dat iD nummer koppelt dan al op Blad Data 2 staat, krijg je 1 iD nummer met twee verschillende namen. Is dat wel de bedoeling?
 
Hallo Jan,

Nee dat is niet de bedoeling, maar ik ga nog proberen de code uit te breiden, dat wanneer ik per ongeluk toch een iDnummer typ welk al bestaat, ik een melding krijg of ik het bestaande iDnummer wil opslaan ja of nee.
Maar dat zal pas voor na het paasweekend zijn.

Grtjs.
Armand
 
Laatst bewerkt:
...dus deze manier van opslaan is niet de bedoeling?
Code:
Private Sub cmbWegschrijven_Click()
Dim data(5)
    data(0) = txtiD.Value
    data(1) = TextBox1.Value
    data(2) = TextBox2.Value
    data(3) = cboTeams.Value
    data(4) = IIf(OptionButtonMan, "M", "V")
        
    Sheets("Data2").Cells(Rows.Count, 6).End(xlUp).Offset(1, -1).Resize(, 5) = data
    
    For Each ctl In Me.Controls
        If TypeName(ctl) = "TextBox" Then ctl.Value = ""
        If TypeName(ctl) = "ComboBox" Then ctl.ListIndex = -1
        If TypeName(ctl) = "OptionButton" Then ctl.Value = False
    Next
End Sub
 
Code:
Dim data([COLOR=#ff0000]4[/COLOR])
 
Werkt allemaal als een zonnetje, maar neemt niet het probleem weg dat als je een iD nummer invult dat al bestaat en er een andere naam aan koppelt je twee verschillende namen bij1 iDnummer hebt.
 
@Jack Nouws,

Moet het tegenwoordig niet zo zijn?:d
Code:
data(4) = IIf(OptionButtonMan + OptionButtonVrouw = 0, "Gender neutraal", IIf(OptionButtonMan, "M", "V"))
 
Hallo Jan,

Dit is super.
Vermits ik ook nog een file heb met de ledenlijst alleen, kan ik nu die ledenlijst mee in het prog plaatsen en ga ik het frm voor de nieuwe leden nog uitbreiden met alle andere gegevens van de leden.
Heb enkel nog een vraagje.
Is het mogelijk om bij "If vbYes" in plaats van het userform2 te tonen een andere txt te selecteren op userform1

Grtjs.
Armand

P.S. Ook nog super bedankt aan de andere helpers natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Na de If vbYes Then kun je de macro min of meer elke opdracht geven. Dit bij voorbeeld:

Code:
If vbYes Then TextBox1.Text = TextBox1.Text

Dan blijft het getal dat je in TextBox 1 hebt ingevuld staan als je voor Yes kiest
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan