• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

spreadsheet maken voor vrijwillerswerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adam38

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2018
Berichten
4
VBA Coding voor Data entry, vlookup, display table en print

Hierbij een vraag betreft Excel VBA-systeem? Ik heb een data-entry en Vlookup en display formulier gecreëerd op Excel, alleen ik kan het niet werkend krijgen. Ik zit nog VBA coding te leren en heb namelijk geen VBA coding ervaring. Zie bestand hieronder, Hoe en welke coding kan ik gebruiken om het formulier werkend te krijgen. Ik wil dat de ingevoerde data wordt opgeslagen in het logboek en tegelijkertijd via VBA-Vlookup functie ervoor zorgen dat juiste informatie gezocht, aangetoond en uitgeprint wordt. Ik heb verschillende codes gezocht via internet en uitgeprobeerd, maar ze werken niet. Heeft iemand informatie over VBA- coding voor zoon formulier, en waar kan ik ze vinden? Zie bestand hieronder.
groet,
AdamBekijk bijlage voorbeeld fam..xlsx
 
Laatst bewerkt:
Allereerst: welkom op dit forum. Langskomen hoeft niet: daar hebben we het internet voor. Je zegt wel wat bekend te zijn met Excel. Maak dan eerst eens een voorbeeld bestandje dat een idee geeft wat je wilt. Zonder dat gaat het denk ik niet lukken.
 
Dank je Mark, Ik ben nieuw in dit forum. Ik heb een voorbeeld bestand geüpload. Ik zit namelijk alleen vast op het gedeelte van VBA-coding. Ik heb op internet gezocht, maar kon het formulier toch niet werkend krijgen. Ik weet zelf niets over coding, maar toch probeer dit formulier werkend te krijgen. Waar kan ik informatie vinden over hoe te coden voor data entry fromulier in excel, v-lookup, en display gezochte wensen. hoe code je voor data entry forms, of bestaat er een makkelijker manier dan coding op VBA.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Adam,

Allereerst ik heet Jan en geen Mark. Mark Twain was een Amerikaanse schrijver die leefde van 1835 tot 1910.

Ten tweede: bedankt voor het voorbeeld, we gaan eens kijken
 
Je hebt helemaal geen Userform in je bestand. Je hebt in het tabblad Invulformulier iets gemaakt dat op een Userform lijkt, maar wat het niet is. Een Userform maak je in VBA (en dat open je door ALT F11 in te toetsen). Verder zitten er in je voorbeeld bestand een paar koppelingen die de helpers en ik ook dus niet kunnen zien, da's onhandig.
In het bijgevoegde voorbeeld heb ik een Userform aangemaakt, dat je kunt openen door in het tabblad start op de knop te klikken. De "Verwerk" knop doet (nog) niets omdat er geen code achter zit. Die code moet alle informatie uit het Userform wegschrijven naar je tabblad Logboek neem ik aan. Ik heb nu geen tijd om die code te schrijven, maar misschien kun je zelf het e.e.a proberen.

Bekijk bijlage Kopie van voorbeeld fam.-1.xlsm
 
Laatst bewerkt:
Oh ok. Bedankt voor het voorbeeld. Ik ga eerst een volledig Userform maaken in VBA. Ik kom later terug hierop met de coding. met de "Verwerk", en uitprint knop. Die code moet inderdaad alle informatie uit het Userform wegschrijven naar het tabblad Logboek. andere knop (zoek aanbod) zoekt gewenste help die aan de hand van de geselecteerde wensen in de Userform uit het tabblad aanbod. de gevonden aanbod wordt wordt dan een displaytabel (verwijzing) verwerkt. deze aanbod wordt dan uitgeprint. De gevonden aanbod wordt ook na het uitprinten automatisch opgeslagen in het logboek bij behorende persoon. Ik ga eerst zelf het Userform maken. Ik hoop dat coding gaat lukken. Ik zit het later weer in de forum.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan