• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolom optelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmaart

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Berichten
37
Goedemiddag,

ik heb in de regel "kisten" een formule gemaakt die enorm lang is en misschien wel te vergemakkelijken is.
kunnen jullie met onmetelijke wijsheid daarnaar kunnen kijken.

alvast bedankt,

Wilmaart

Bekijk bijlage laarne.xlsx
 
Een kleine uitleg van wat de bedoeling is lijkt me wel handig.
 
Hallo Wilmaart,

Het is inderdaad normaal gesproken wel handig dat je een kleine uitleg plaats.

Als eerste: in je huidige formule maak je gebruik van verticaal zoeken. Je zoekt in een gebied/range waar de zoekwaardes vaker voorkomen (bijv 14/16 kom 3x voor met de resp. waardes 300,275,250)). Bij verticaal zoeken wordt altijd de eerste waarde gevonden en het resultaat weergeven (in dit geval 300). Dat je het even weet:

Alternatieve berekening:
Ondanks dat heb ik mogelijk wel een alternatieve oplossing voor je. Zie bestand.Bekijk bijlage laarne (aangepast).xlsx

gr Jos
 
sorry, ik zal proberen om een uitlag te geven.
wat u ziet is een plant schema van leliebollen, elke kolom is een plantweek voor een klant in België, deze klant wil om de week twee plant weken te gelijk op zijn bedrijf krijgen, 1 week "uit het ijs" en een week " in het ijs" , om dat de klant zelf het vervoer regelt wil hij weten hoeveel kisten en pallets en voor een plantweek klaar staat. ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

mvgr Wilmaart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan