Libre office installeert niet in vista

Status
Niet open voor verdere reacties.
https://tweakers.net/pricewatch/220675/hp-compaq-dc7800-small-form-factor-(gq648aw)/specificaties/
Deze dus met de specs erbij.
Idd een kantoor pc.
Als je supergoedkoop aan meer RAM kunt dat helpt hoeft er minder naar de harde schijf geswapt te worden.
Heb laatst een bijna net zo oude Packard Bell met 4GB nog Windows 10 opgezet, dat liep als een trein. (ben vergeten welke CPU het was, was meer een normale pc en geen kantoor pc).

Meer zou ik zeker niet in steken, want kijk maar eens op Vraag en Aanbod hier of op Tweakers wat je voor een mooie 2e handse kwijt bent.
Durf je dat niet, in winkels met refurbished desktop, kijk of de prijs je aan staat, er zijn er heel wat van dat soort shops, met deze heb ik zelf (voor laptops iig) prima ervaringen, 3 maanden garantie en das veel minder risico dan via Marktplaats (=afrader ten zij je zeker weet dat het goed zit. Geen ervaring daarin? Niet doen..!)
https://www.remarkt.nl/
Bij hen kost een OEM Windows Home €25 en de Pro versie €35, dus ook betaalbaar.
Waar je hem ook koopt je kunt iig daar veel langer mee vooruit dan met jouw redelijk oude pc...
Dus ga een inschatting maken en niet dat je over minder dan 2 jaar alsnog een andere koopt... dan had je dit geld voor de oude op te knappen beter in de zak kunnen houden. Tja zo werkt dat nu eenmaal in die pc-wereld...
 
Laatst bewerkt:
https://tweakers.net/pricewatch/220675/hp-compaq-dc7800-small-form-factor-(gq648aw)/specificaties/
Deze dus met de specs erbij.
Idd een kantoor pc.
Als je supergoedkoop aan meer RAM kunt dat helpt hoeft er minder naar de harde schijf geswapt te worden.
Heb laatst een bijna net zo oude Packard Bell met 4GB nog Windows 10 opgezet, dat liep als een trein. (ben vergeten welke CPU het was, was meer een normale pc en geen kantoor pc).

Meer zou ik zeker niet in steken, want kijk maar eens op Vraag en Aanbod hier of op Tweakers wat je voor een mooie 2e handse kwijt bent.
Durf je dat niet, in winkels met refurbished desktop, kijk of de prijs je aan staat, er zijn er heel wat van dat soort shops, met deze heb ik zelf (voor laptops iig) prima ervaringen, 3 maanden garantie en das veel minder risico dan via Marktplaats (=afrader ten zij je zeker weet dat het goed zit. Geen ervaring daarin? Niet doen..!)
https://www.remarkt.nl/
Bij hen kost een OEM Windows Home €25 en de Pro versie €35, dus ook betaalbaar.
Waar je hem ook koopt je kunt iig daar veel langer mee vooruit dan met jouw redelijk oude pc...
Dus ga een inschatting maken en niet dat je over minder dan 2 jaar alsnog een andere koopt... dan had je dit geld voor de oude op te knappen beter in de zak kunnen houden. Tja zo werkt dat nu eenmaal in die pc-wereld...

Bedankt, route 99.

Idd , ik zie, dat mijn eigen HP HDD de nodige draaiuren heeft, is uit 2007. Maar wel 2 GB met 127 GB HDD, is zo gek nog niet.
Nieuwere HDD s zijn er al voor € 50,- , die gebruiken ook 70% minder stroom.

En refurbished shop : https://www.degroenecomputershop.nl/webshop/index.php
 
Laatst bewerkt:
De op de Dimension geïnstalleerde LO geeft een behoorlijk probleem bij het afsluiten, zie ik in de foutenlogboeken. Soms 5 min. vertraging bij het afsluiten. Die ga ik vervangen door de door iemand aangeraden oudere versie van LO.
 
En LO werkt wel op Linux Mint?

Op die HP Compaq staat die Vista? Dan zou ik een eerdere versie van LO proberen.

En een HDD met Windows altijd NTFS formatteren. FAT32 kan niet overweg met hele grote bestanden.
Linux natuurlijk Ext4

Heb hem verkeerd geformatteerd gekocht van de kringloop.
 
Idd , ik zie, dat de HP HDD de nodige draaiuren heeft, is uit 2007.
Als de pc net zo out is, niet meer upgraden. Zonde van het geld.
Mooi 1 jaar garantie, maar mijn ervaring is dat dit soort kantoor pc's zelden problemen geven. Zit nooit de snelste CPU in, bijna nooit warmteproblemen en er wordt zelden mee gerommeld, alleen kantoorwerk mee gedaan, daar lopen ze amper risico.
Als je 3 maanden garantie ook genoeg vind, kun je op veel meer adressen terecht.
Want... pas op dat je niet voor de naam "groen" gaat betalen. Als hun verkoopmodel is om gebruikte spullen een 2e leven te geven... prima.... maar dat doen alle refurbished shops ook ook al hebben ze geen "groen" in hun naam zitten...
Raak er niet verblind door, want dat kost je geld.
Zet een paar refurbished pc's van ca 3-4 winkel met hun specs en prijzen eens naast elkaar en vergelijk zo eens.
Vragen... stel ze hier...
Er zijn vergelijkingssites genoeg om de cpu's te vergelijken, zijn het 2 of 4 cores, op welke snelheid draait ie, etc.

Een ding is voor mij zeker: Ik zou die 50 euro bij een andere refurbished pc stoppen....
 
Als de pc net zo out is, niet meer upgraden. Zonde van het geld.
Mooi 1 jaar garantie, maar mijn ervaring is dat dit soort kantoor pc's zelden problemen geven. Zit nooit de snelste CPU in, bijna nooit warmteproblemen en er wordt zelden mee gerommeld, alleen kantoorwerk mee gedaan, daar lopen ze amper risico.
Als je 3 maanden garantie ook genoeg vind, kun je op veel meer adressen terecht.
Want... pas op dat je niet voor de naam "groen" gaat betalen. Als hun verkoopmodel is om gebruikte spullen een 2e leven te geven... prima.... maar dat doen alle refurbished shops ook ook al hebben ze geen "groen" in hun naam zitten...
Raak er niet verblind door, want dat kost je geld.
Zet een paar refurbished pc's van ca 3-4 winkel met hun specs en prijzen eens naast elkaar en vergelijk zo eens.
Vragen... stel ze hier...
Er zijn vergelijkingssites genoeg om de cpu's te vergelijken, zijn het 2 of 4 cores, op welke snelheid draait ie, etc.

Een ding is voor mij zeker: Ik zou die 50 euro bij een andere refurbished pc stoppen....

Een bekende van mij heeft daar in gouda een laptop gekocht, die het nog doet.
 
De lijst van zulke pc / laptops die het doet....is gelukkig veel langer dan die een defect hebben.... dus dat zegt weinig.
Wel een tip: quote alleen als het nodig is...
Als er niets anders terugkomt dan ga je wat doen?
Voorlopig houd mijn bijdrage dan anders op...
Er is zo nl weinig te melden.
 
libre office nieuwste versie verwijderd van de Dimension pc in win7 ivm nogal vertraagd afsluiten van WIN , stond in foutenrapporten. Bijna 5 minuten vertraging.

ik zet er nu helemaal geen LO meer op, op deze PC.
 
Ik gaf al aan: kijk eens bij Computerstunt.nl (daar koop je nieuwe voor weinig geld, met Win installaties erop)

Maar ja, als er niet wordt gelezen :(
 
Heb een upgrade naar windhoos 7 geïnstalleerd. Hij werkt goed, maar blijft nogal lang ratelen bij opstarten en uit slaapstand komen. Er zit 2 GB RAM in met 260 GB HDD. De nieuwste moederbord drivers staan er nu ook op.
Er staat ook weinig software op de PC.
 
Dat is niet goed, dus toch tijd voor iets anders?

Ratelen bij opstart en slaapstand kan de harde schijf zijn die wellicht aan het overlijden is.
 
Vervanging hdd

bij SMART uitlezen krijg ik meteen een foutmelding, veel herstarts enz. Veel opnieuw toegewezen clusters. Vandaar het geratel.
Had al 2660 draaiuren.
Hij is er uit en nu een oude 160 GB 32 bits hdd erin,
gaat beter. Win 7 er weer op. :)
Bij HP divers zoeken. Krijg daar een feedback scherm irritant eroverheen. Moet op ja klikken om dat weg te krijgen. Is echter geen JA te zien. hoe kom ik daarvan af ?
 
Laatst bewerkt:
HP audio driver erop, herstart gedaan. Systeem komt, net als gisteren steeds met de melding schijffout, druk op een toets, om te starten. DAt doe ik dan herhaaldelijk, maar hij start niet door. Pas na het verwijderen van alles in de USB poorten.
 
blijft hangen op buroblad bij afsluiten. reageert nergens op. PC met hoofdschakelaar uit gedaan. Dan bij opstarten de keuze uit 1. Windows of 2. oude windows ,
hoe krijg ik die weg?
Hij doet het weer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan