Libre office installeert niet in vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
616
heb nu twee versies van Libre office proberen te installeren in Vista, maar lukt niet.

het wieltje bij muispijl gaat draaien, dat is alles.
hoe kan dit?
 
Vista is ondertussen wel erg lang geleden. probeer je de x32 of x64 versie?
 
Omdat Vista wel heel erg oud is (en waarschijnlijk ook niet meer veilig), en je waarschijnlijk een nieuwe LibreOffice probeert te installeren, zal dat niet gaan.
Welke versie van LO heb je? En waar heb je hem gedownload? Want je geeft weinig info.

Ik zou zeggen, stap over naar Windows 7 en probeer het dan weer.

En anders kijk hier: https://nl.libreoffice.org/download/libreoffice-fris/?type=win-x86_64
daar staat als eerste dat het ook voor Vista is.

En kijk hier: https://www.youtube.com/watch?v=mn9WCGeR8E0
hoe installeer je LO op Vista.
 
Laatst bewerkt:
ik heb beide versies van LO geprobeerd, op een langzame pc met win7 32 bits lukt het wel. Het lukt niet op een tweede hands HP Compaq van 64 bits.
Deze gaf opstartproblemen, die leek op de BIOS, was niet over na vervangen moederbord batterij.
Win 7 deed na een tijdje moeilijk en hij was fat32 geformatteerd. Dus geen back-up.

Met vista start hij meteen door en de rest van de software doet het wel.
 
en hij was fat32 geformatteerd.
Windows altijd NTFS formatteren.

Ik denk dat de pc's gewoon niet voldoende power hebben, ze schrijf al dat Win 7 langzaam is.

Als de bios een probleem geeft, de bios updaten.

Met vista start hij meteen door en de rest van de software doet het wel.
En wat start nu wel op aan software? Alleen LO niet?

Probeer eens wat uitgebreider te vertellen hoe of wat. Alvast dank.
 
toelichting

Ik heb twee pc`s :

een Dell Dimension 32 bits en voeding 150 Watt, met floppy drive en inmiddels 2 defekte dvd drives. met Windhoos 7 en Linux Mint 17.
Daar werk ik nu op.
software: WSJT-X, Firefox, twee externe drives en weinig USB poorten, Dell moederbord en gigantische koeling.
De interne HDD heb ik inmiddels vervangen ivm fouten. Zo sleutelen we lekker verder.

PC 2:
De HP Compaq met veel usb poorten (ivm ext HDD). dvd rewriter. bedrade muis, 64 bits.
amateur toepassingen, webmail op beide pc`s,

alles bedraad naar een router en naar glasvezel modem.

Piet
 
En LO werkt wel op Linux Mint?

Op die HP Compaq staat die Vista? Dan zou ik een eerdere versie van LO proberen.

En een HDD met Windows altijd NTFS formatteren. FAT32 kan niet overweg met hele grote bestanden.
Linux natuurlijk Ext4
 
En LO werkt wel op Linux Mint?

Op die HP Compaq staat die Vista? Dan zou ik een eerdere versie van LO proberen.

En een HDD met Windows altijd NTFS formatteren. FAT32 kan niet overweg met hele grote bestanden.
Linux natuurlijk Ext4

Heb hem inmiddels in NTFS geformatteerd.
En Vista vindt ik niet erg, ik moet nog dia`s overzetten met XION, die op xp en vista werkt.
 
heb nu twee versies van Libre office proberen te installeren in Vista, maar lukt niet.

het wieltje bij muispijl gaat draaien, dat is alles.
hoe kan dit?
Hier kun je lezen dat de nieuwste versie niet geschikt is voor Vista.
https://nl.libreoffice.org/ondersteuning/system-requirements/
Microsoft Windows 7, 8 en 10;
En ook welke wel geschikt is
Versies tot en met 5.4: ook Windows XP en Vista)

Dus kies voor Vista icm LO t/m V5.4
of
Minimaal Windows 7 met de nieuwste en wrs veiligste LO versie.

Heb laatst nog een legale Win10 op een Vista systeem gezet, liep probleemloos.
Dus dan ben je helemaal bij.
Post voor de zekerheid dan eerst nog de complete hardware samenstelling van de HP Compaq.

Of:
wat al genoemd werd, Linux Mint met LO.
Heb ik op vrij oude systemen gezet , waar zelfs nog XP op stond en het werkte, geen snelheidsmonster maar er viel mee te werken. Dus normaliter zou een Vista systeem makkelijk met Mint+LO overweg moeten kunnen.

Dit zijn de meeste realistische configuraties waar je uit kunt kiezen, dat is de basis en die moet goed zijn, pas op dat de rest van al je vragen/suggesties vooral alleen maar ruis geven en afleiden van de hoofdzaak, een werkend Windows of Linux systeem met het liefst de laatste LO versie.

Succes met de gerichte keuze.


EDIT:
.................En Vista vindt ik niet erg, ......
Oke... en dit dan?
Als je het niet erg vindt prima, dan stop ik meteen met verder advies tav dit punt....verstandig? Dat moet je zelf maar weten:eek: , is niet mijn zaak.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/22882/windows-vista-end-of-support
Wat houdt het einde van de ondersteuning voor Windows Vista in?
Vanaf 11 April 2017 ontvangen klanten met Windows Vista geen nieuwe beveiligingsupdates, niet-beveiligingspatches, gratis of betaalde opties voor persoonlijke ondersteuning of updates van online technische inhoud van Microsoft meer. De afgelopen 10 jaar heeft Microsoft ondersteuning voor Windows Vista geboden. Maar in samenwerking met onze hardware- en softwarepartners willen we ons nu op de ondersteuning van nieuwere technologieën richten, zodat we nieuwe ervaringen kunnen blijven aanbieden.

Wat gebeurt er als ik Windows Vista blijf gebruiken?
Als u Windows Vista blijft gebruiken nu de ondersteuning ervan is beëindigd, blijft uw pc gewoon werken, maar is deze mogelijk kwetsbaarder voor virussen en andere beveiligingsrisico's. Internet Explorer 9 wordt ook niet langer ondersteund. Als uw pc met Windows Vista is verbonden met internet en u B U zult ook merken dat steeds meer apps en apparaten compatibiliteitsproblemen met Windows Vista krijgen omdat fabrikanten van software en hardware zich op de nieuwste Windows-versies richten.
 
Laatst bewerkt:
Ok, de LAN stekker is nu uit de Vista PC, dan wordt deze voor off line toepassingen zoals dia`s scannen.

Ik heb niet even een win7 dvd liggen en kopen kost me meer dan 100,- Dat is 2 * de restwaarde van de PC.

De WIN7 wordt dan voor mail, downloaden ,bankieren en die dingen.
 
Hier kun je lezen dat de nieuwste versie niet geschikt is voor Vista.
https://nl.libreoffice.org/ondersteuning/system-requirements/

En ook welke wel geschikt is


Dus kies voor Vista icm LO t/m V5.4
of
Minimaal Windows 7 met de nieuwste en wrs veiligste LO versie.

Heb laatst nog een legale Win10 op een Vista systeem gezet, liep probleemloos.
Dus dan ben je helemaal bij.
Post voor de zekerheid dan eerst nog de complete hardware samenstelling van de HP Compaq.

Of:
wat al genoemd werd, Linux Mint met LO.
Heb ik op vrij oude systemen gezet , waar zelfs nog XP op stond en het werkte, geen snelheidsmonster maar er viel mee te werken. Dus normaliter zou een Vista systeem makkelijk met Mint+LO overweg moeten kunnen.

Dit zijn de meeste realistische configuraties waar je uit kunt kiezen, dat is de basis en die moet goed zijn, pas op dat de rest van al je vragen/suggesties vooral alleen maar ruis geven en afleiden van de hoofdzaak, een werkend Windows of Linux systeem met het liefst de laatste LO versie.

Succes met de gerichte keuze.


EDIT:

Oke... en dit dan?
Als je het niet erg vindt prima, dan stop ik meteen met verder advies tav dit punt....verstandig? Dat moet je zelf maar weten:eek: , is niet mijn zaak.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/22882/windows-vista-end-of-support

Ok, de LAN stekker is nu uit de Vista , dan wordt deze voor off line toepassingen zoals dia`s scannen.

Ik heb niet even een win7 dvd liggen en kopen kost me meer dan 100,- Dat is 2 * de restwaarde van de PC.

De WIN7 PC
wordt dan voor mail, downloaden ,bankieren en die dingen.
 
Goed dat je er zo over nagedacht hebt en dit besluit genomen hebt.

Als je nog een goedkope Win7 koopt, houd er dan rekening mee dat je minder dan 2 jaar hebt:
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13853/windows-lifecycle-fact-sheet
Clientbesturingssystemen Beëindiging van de uitgebreide ondersteuning
Windows 7, servicepack 1* 14 januari 2020

Als de hardware, je zou nog posten.... het toelaat probeer een goedkope Win10 te kopen. Restpartijen vaak maar toch bij winkels die bij al sinds 2011 bestaan en in ieder geval een webwinkelkeurmerk hebben en goede recensies.
Er zal commentaar mogelijk op komen "deugt dit wel" , maar dit is via de voordeur gekocht, als het echt illegaal was dan had Brein deze winkel allang aangepakt als ze zo open, officieel werken. IIg beter dan een vaag adresje ergens.

https://shop.uwpcdokteruden.nl/wind...search_query=Microsoft+Windows+10+&results=13
Microsoft Windows 10 Home OEM 32 en 64 bits
€ 34,90
 
Omdat Vista wel heel erg oud is (en waarschijnlijk ook niet meer veilig), en je waarschijnlijk een nieuwe LibreOffice probeert te installeren, zal dat niet gaan. Op die HP Compaq staat die Vista? Dan zou ik een eerdere versie van LO proberen.
Ik gaf al aan dat je een andere LO moest uitproberen en dat Vista niet veilig meer is.

En ja, er zijn mensen die nog steeds met XP werken. Ik zeg daar allang niets meer over.

Wat je zou kunnen doen is een goedkope pc kopen met Win 7 erop. Kijk eens bij Computerstunt.nl
Daar heb ik de meeste computers gekocht waar ik mee gewerkt heb.
Goedkoop, met Win 7 erop (of Linux als je dat wilt) of met Win 10.
Of kijk naar een leuke tweedehandse met Win 7. Maar dan moet je maar afwachten wat je krijgt.
 
Waarschijnlijk dus...:
en waarschijnlijk ook niet meer veilig)
dat geeft mogelijk verwarring. Is het nu wel of niet veilig.

De link geeft letterlijk aan dat er geen veiligheidspupdates meer komen, einde verhaal tav veiligheid.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/22882/windows-vista-end-of-support
Het is dan aan de gebruiker om zelf te beslissen nu dat punt concreet bereikt is of hij er mee door wil.

Wel het antwoord van de TS is heel duidelijk:
Ok, de LAN stekker is nu uit de Vista PC, ............
De WIN7 wordt dan voor mail, downloaden ,bankieren en die dingen.

Het deed helemaal niets aan jouw antwoord af, wat duidelijk te lezen viel.
Mijn toevoeging was gewoon exact wat het is.
De TS is dan aan de beurt, alle info is er. Hij beslist over zijn zaakjes.
 
Laatst bewerkt:
Ieder weldenkend mens weet zo onderhand toch wel dat Windows XP en Vista niet meer van deze tijd zijn, onveilig zijn en dat je daar dus niet meer mee moet werken.
In ieder geval niet meer op internet.

En waarschijnlijk of niet, Google is nog altijd je beste vriend. Men kan zelf ook zoeken ;)

Maar goed, de ts moet het allemaal zelf weten. Hij werkt ook met Linux Mint, en zijn naam komt mij bekend voor ;) Dus hij weet dat Windows niet veilig is, (nee, ook Win 7, 8 en 10 niet)
 
Daar laat ik me verder niet over uit.
Hij is eruit, heeft een beslissing genomen.

Heb zelf ook Linux (Debian) , maar Linux is in verkeerde handen...net zo onveilig of onveiliger dan Windows....? En is een goede Windows installatie met de juiste tools wel zo onveilig?
Eea is zo sterk afhankelijk van wat er dan mis is, ook daar is geen eenduidig antwoord mogelijk zonder gedegen kennis van de situatie, het blijf dan bij speculeren... en dat is wat je imho in de IT vooral niet moet doen....
 
Laatst bewerkt:
Goed dat je er zo over nagedacht hebt en dit besluit genomen hebt.

Als je nog een goedkope Win7 koopt, houd er dan rekening mee dat je minder dan 2 jaar hebt:
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13853/windows-lifecycle-fact-sheet


Als de hardware, je zou nog posten.... het toelaat probeer een goedkope Win10 te kopen. Restpartijen vaak maar toch bij winkels die bij al sinds 2011 bestaan en in ieder geval een webwinkelkeurmerk hebben en goede recensies.
Er zal commentaar mogelijk op komen "deugt dit wel" , maar dit is via de voordeur gekocht, als het echt illegaal was dan had Brein deze winkel allang aangepakt als ze zo open, officieel werken. IIg beter dan een vaag adresje ergens.

Hardware: HD audio, wan miniport,
serieel poort, paralell,
HDD 127 GB, WD 1600 AAJS, ATA,
PCI bus,
2GB DDR2,
HP DPS voeding 240 watt,
dvd rewriter 2007, GSA- H60L , 3* Sata.
 
Heb je een weblink naar de pc,model + typenummer met de specificaties, want dit is te weinig.
Het lijkt me een licht kantoor pc, maar als we exact weten wat het is kan er meer gezegd worden.
 
Ik voel wel wat voor de aangeraden windhoos 10 download van een paar tientjes.
In het boek van Schoonepc zie ik , dat de systeemeisen van 10 minimaal zijn. Kan zelfs op een HDD van 20 GB.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan