Windows 10 installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

fastcat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2018
Berichten
3
Hallo,

Sinds een bepaalde update een tijdje terug is zowel mijn desktop als laptop een stuk trager geworden.Doordat het beide een upgrade van windows 7 betreft dacht ik dat het daar aan kon liggen.
Heb ze nu opnieuw geinstalleerd met een Windows 10 cd die ik een tijd terug van de Microsoft site had.Nu is het niet veel sneller geworden.Waarom is dat verschil met Windows 7 en Windows 10 voor de eerdere update zo groot?En waarom moet de installatie zo lang duren?Bij mijn desktop 5 uur met alle updates en bij de laptop ruim 6 uur.Dat vind ik niet acceptabel.Ook krijg ik allemaal dingen die me niet bevallen zoals verplicht een wachtwoord of pincode wat vrij lastig is om uit te zetten.En een scherm met allerlei dingen die je uit moet zetten zoals locatie en reclame.Helaas zijn de partities met Windows 7 weg omdat ik tevreden met Windows 10 was.Nu totaal niet meer ook vanwege die ongevraagde updates.Denk je de computer nog even opnieuw op te starten voordat je iets wil gaan doen begint hij te updaten en ben je weer een half uur verder.

Zijn er goede alternatieven voor Windows?In het verleden heb ik wel eens Linux Mint gebruikt en dat vond ik erg goed.Alleen kreeg ik bepaalde poker programma's niet geinstalleerd.Dat moet dus wel mogelijk zijn anders moet ik alsnog Windows gebruiken daarvoor.Wil dus helemaal van Windows af om het dwingende karakter wat steeds meer naar boven komt.Windows lijkt steeds meer de controle over te willen nemen.

Ik hoop dat iemand een goed alternatief weet.
 
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Je had beter de laatste build op kunnen halen en wat je allemaal ervaart is persoonlijk, zijn talloze mensen die het niet hebben ervaren.

En kunt met diverse anti-spy en tweak tools Windows 10 prima aanpassen.

Trage systemen worden vaak veroorzaakt doordat mensen van alles mee op laten starten wat op de achtergrond de resources opsoeperen, alleen items voor de anti-virus en drivers hoeven daar te staan, de rest kun je gewoon in Windows starten als je die nodig hebt.

Mint kan ook, werkt ook prima.
 
Hoi Lange Pier,

Ik denk dat ik niet duidelijk genoeg was in mijn vraag.Het probleem is dat na een bepaalde update een paar weken geleden mijn beide systemen trager geworden zijn.Na een verse installatie met een kale Windows en na alle updates merk ik dat het lang zo goed niet werkt als toen ik het nieuw kocht met Windows 7 en tot een paar weken geleden met Windows 10.Er draait verder niks wat niet nodig is bij opstarten.Je geeft zelf al aan dat je van alles moet gaan aanpassen.wat in veel gevallen niet makkelijk en logisch is.Ik heb sterk de indruk dat je als gebruiker en klant van Microsoft je steeds meer de controle over je computer verliest.Ik wil gewoon tijdens de installatie kunnen bepalen of ik een wachtwoord gebruik of niet.Ik wil op elk moment mijn computer kunnen herstarten zonder dat ik een half uur kwijt ben omdat Microsoft updates wil installeren.Ook wil ik geen uren met een herinstallatie kwijt zijn.Ik ga het op een andere computer eens proberen met de aller nieuwste build uit de link die je gaf.

Linux Mint werkt inderdaad prima,maar mijn vraag was of er een goed alternatief is waar onder andere pokersoftware goed op werkt.dat is met Mint niet het geval en ben daarom tegen mijn wil gebonden aan Microsoft waarvan ik vind dat ze een verkeerde weg zijn ingeslagen.Vooral sinds de updates van een paar weken terug vind ik dat Windows 10 een opdringerig gedrocht is geworden.
 
Geen idee of die pokersoftware op Mint werkt maar er zijn emulatoren om Windows software op Linux te laten draaien.

En je hebt je al een oordeel over Windows klaar, daar valt weinig aan te doen.
Er werken dagelijks een paar honderd miljoen mensen met W10 waaronder ik en heb er helemaal geen moeite mee, ook tijdens de installatie heb je talloze opties om dat gespioneer te verminderen en erna ook nog met diverse tools.

Ik merk niets van vertragingen na updates, die vaak om veiligheids-redenen nodig zijn dus je persoonlijke ervaringen zijn en blijven persoonlijk.
 
Ik installeer regelmatig Windows 10 op zowel laptops als PC. Dat is maximaal een half uurtje werk. Waarom dat bij jou 5 tot 6 uur in beslag neemt kan ik helaas niets over zeggen.
Dat uit zetten van die ongewenste opties zijn tools voor die dat allemaal ineens voor je doen en heb je er bij de installatie geen omkijken naar.
 
Het installeren gaat wel redelijk snel.De updates die daarna komen duren zo lang.Heb dan wel geen ssd en de computers zijn ook al wat ouder.De bovenstaande link van Microsoft werkt bij mij niet.Mijn virusscanner houdt het tegen.Zelfs als ik die uitzet.Is dat niet vreemd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan