Windows kopen voor laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb (op een veiling) een laptop gekocht. Deze werd geleverd met "wiped" disk.
Nu wil ik deze laptop voorzien van Windows 10, maar wat moet ik dan kopen? OEM?
Hoe kom ik er achter of de PC een 32- of 64 bits processor heeft?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Dag, Een 32 bits processor computer was het laatst gezien bij de introductie van Windows XP of daaromtrent. Er zit meestal wel een sticker op een laptop met daarop het meegeleverde besturingssysteem.

De versie zal inderdaad OEM gaan zijn, dat is niet up te graden en voor één computer. Tegenwoordig heet dat Digitale Licentie. Dat hoeft niet telefonisch geregistreerd te worden, al wordt vaak gezegd van wel.

Zelf heb ik zo een Windows 7 Ultimate versie gedownload bij Flevowebshop voor Euro 20 maar je kan tegenwoordig ook gebruikte licenties kopen voor minder. Dat is door de rechter toegestaan. Ben even vergeten waar. Via Advertentiezoeker.nl is de minimale prijs van Windows 10 Euro 12. http://www.tweedehands.net/profiel/1771786

Kijk van tevoren of de Windows versie die u wilt wel wordt ondersteund door de fabrikant, zowel met BIOS (bij een modern UEFI BIOS) als met Drivers.
 
De laptop is een HP Compaq 6730b.
Onderop de laptop zit een sticker van Windows, maar die is helaas onleesbaar...
 
Er stond Windows 7 op en ik las al ergens dat het goed werkt met Windows 10, de site van HP geeft uitsluitsel daarover.

Intel Core2Duo P8700 dualcore processor, geleverd met 250 Gb harde schijf, 1280x800 (WXGA) Intel GMA 4500MHD grafische chipset. 2 Gb geheugen.

Met data recovery vanaf een boot disk is het soms wel mogelijk om de gegevens van de harde schijf terug te halen door formattering (partition recovery) ongedaan te maken. Windows 10 kan zichzelf zo herstellen dat het weer origineel is, zonder dat daar de Windows schijf voor nodig is. Sommige laptops hebben een toetscombinatie voor herstel vanaf een verborgen partitie. Best kans dat dit vergeten is dus download en raadpleeg de handleiding of zoek naar "System recovery" en de naam van de laptop met Google.
 
Systeem van tot ca 8 j oud, schat ik in. Heb hier net pas nog dezelfde CPU gezien in de XXODD P8700 laptop van mijn zoon.
Daar zit een super grafische kaart in.
Kan makkelijk Win10 aan.
Te koop hier in een winkel die al minimaal 7 jaar bestaan en webkeurmerk en recensies lijken ok.
Als je er max 4 GB RAM in houdt is 32 bits ok, anders zou ik 64 bits nemen.
Pro heeft wat meer opties dan Home tav settings, users en zo, betere Remote Desktop.

Succes.
 
zonder van je geld om het te kopen omdat windows 10 is nog steeds gratis te upgraden
 
Tegenwoordig zijn alle laptops/desktops compatible met 64 bits.
Acht jaar geleden ook al inderdaad.
Daarnaast is het zonde van je geld om hier nog een OEM licentie voor te kopen.
Een OEM is namelijk niet overdraagbaar, dan zou je een retail versie moeten kopen.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12435/windows-10-upgrade-faq

@ Dexi, officieel niet, en laten we de officiele paden even bewandelen in adviezen.
Illegale praktijken worden volgens mij niet gewaardeerd.
En lees je eigen zin nog eens goed a.u.b. Gebruik hoofdletters en interpunctie, leest wel zo lekker.
 
het is niet illegaal gewoon via microsoft kan nog geupgrade worden mits je windows waar je pc nu opdraait geactiveerd is met windows 7 of 8.1
 
Laatst bewerkt:
Daar kan je alleen een iso file downloaden.
Ik heb het anders gedaan en windows 10 wordt geactiveerd met een digitale licentie.
Het werkt trouwens ook met een windows 7/8.1 crack zolang het geactiveerd is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan