zwart beeld windows 10 HP

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnie325

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
Berichten
219
Hallo,

ik heb een probleem,ik heb een HP met een I7 processor, en een msi Radeon 270rx video kaart.

Als ik Windows opstart komt het HP logo inbeeld en verdwijnt, daarna is er alleen een zwart beeld.
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd. ander scherm etc., dat hielp allemaal niet.
Vervolgens geprobeerd op te starten in veilige mode's dat werkt wel. dan start de pc op. maar daar heb ik verder weinig aan.
Vervolgens Beeldscherm drivers verwijderd en opnieuw opgestart, pc start dan wel op maar valt na cirica
2 minuten het scherm weer uit. Vervolgens Windows opnieuw geïnstalleerd. Pc starte eerste keer op maar start nu weer niet op ?

iemand een idee ?

alvast bedankt

mvg.
 
Probeer eens te booten van een live-cd als Knoppix of Ubuntu en kijk of het systeem dan wel blijft draaien of dat je dezelfde uitval krijgt..?
 
Er is een 500 Watt voeding nodig voor deze grafische kaart. Er kan natuurlijk een probleem zijn met teruglopende capaciteit van een wat oudere voeding. Sommige waarden zijn te vinden met Open Hardware Monitor. Proefondervindelijk een andere kaart plaatsen of gebruik maken van de on-board aansluiting kan misschien ook. Bij geen drivers of lagere resolutie heeft de grafische kaart minder stroom verbruik.
 
Hallo bedankt voor jullie reactie's ik heb een lichte voeding van 350 watt, alleen de pc heeft hiervoor ook probleemloos op deze voeding gedraait.
Hij draait ook op de videokaart in veilige modes. ik kan inderdaad nog proberen om een ander besturingsprogramma te installeren om te kijken of de fout in windows zit. de pc geeft ook geen beeld weer op de onboard aansluiting.

mvg.
 
Ik heb nu mijn pc opgestart in veilige mode en de beeldscherm adapters verwijderd in het apparaat beheer. de pc start nu wel normaal op en tot nu toe nog geen probleem .
 
De kaart verbruikt nog steeds stroom wanneer deze geplaatst is.

Radeon R9 270X heeft een chipset van de generatie R9 200. Kennelijk heb je hiervoor toch echt een zwaardere voeding nodig. Ik blijf erbij dat de voeding minder kan zijn geworden over tijd maar wellicht is warmte ontwikkeling door stof van invloed of gaat de kaart om een andere reden wat meer stroom gebruiken.
 
Ik draai nu al half uurtje zonder veilige modes ik gooi snappydriver er overheen en dan zie ik wel even wat hij doet
 
Veilige modus is lage resolutie en daarom met minder inspanning.

Waarom zou je een programma gebruiken om drivers te vinden?
 
alles ging inderdaad goed, tot op het einde de drivers waren klaar met instaleren zodra ze klaar waren vloog het beeld op zwart, had YouTube aan het geluid liep vast. dus de pc crashte een soort van zegmaar. hij doet het nu in veilige modus wel weer.
jullie advies is dus een voeding ?
 
alleen de pc heeft hiervoor ook probleemloos op deze voeding gedraait.
Indien er niet wordt gegamed zal de kaart echt die 500Watt voeding niet nodig hebben, lijkt mij meer een probleem met de driver of de AMD GPU.

Mogelijkheid om die kaart in een andere PC te testen?
 
breng de pc zo wel weg, en hoor wel wat hun er van zeggen. ik heb deze pc nodig voor mijn nieuwe zaak dus heb niet veel geduld meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan