• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

potje van 9*9*10=520cc hoeveel potgrond kun je uit en zak van 40 L halen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

borstlap

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2012
Berichten
20
goede dag

ik ben bezig met en formule maar daar kom ik niet uit ,
wat ik wil weten is ? ik heb en potje van 9*9*10 daar gaat 520 cc potgrond in .hoeveel potgrond kun je uit en zak van 40 L halen ,vraag 2 is wat kost het potje met potgrond dan ? bijvoorbeeld dat en zak van 40 L €3.55 kost


kan Excel dat uitrekenen daar mee bedoel ik dat daar en formule voor is het zal me en stuk makkelijker maken



met vr gr borstlap
 
Ik weet het niet zeker maar denk ongeveer 77 potjes die je kunt vullen.
Dus 3,55 : 77 + de prijs van het potje.
 
40 Liter = 40.000 cc.
Daar zou je toch genoeg aan moeten hebben om dat uit te rekenen.

Edit:
HSV was me voor ;)
 
Laatst bewerkt:
Zijn die potjes dan maar voor de helft gevuld? De inhoud is 9*9*10 = 810 cm³. Als je die potjes dan vol doet, heb je er 50.
 
Laatst bewerkt:
Ezelsbruggetje... Omrekenen van CC naar liters of omgekeerd. Denk maar aan auto's. Vaak zie je achterop de 1.0 of een 1.8 of vul maar in. Dat zijn liters. Een 1.0 (=1 liter) auto is dus een 1000 CC auto. ;)
 
Anders passen de bloembollen er natuurlijk niet meer in.
 
Dat vind ik een hele goeie. Daar had ik niet aan gedacht. Ik ging uit van volle potjes grond. Inderdaad, als er 520 cm³ in een potje gaat, gaan er 77 potjes in 40 liter. Dan is de opmerking 9*9*10 dus irrelevant.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan