Hoe een ASP-FrontPage website efficiënt migreren naar een server zonder FP-extensies

Status
Niet open voor verdere reacties.

leifoet

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Berichten
326
De gebruikelijke hosting schakelt over naar een windows-server zonder extensies.
Behoudens vergissing ga ik ervan uit dat aan een aantal files / codes moet worden gesleuteld.

Zoek tips van iemand die dit reeds actief meemaakte om mijn migratie zonder onderbreking / crashes door te komen.

O.a.
Wat doe ik met de typische FP-files als _vti_cnf / _vti_log / _vti_pvt / _vti_script / _vti_txt ?
Kan ik voortaan met de ingebouwde FP-FTP uploaden of toch beter met bijvoorbeeld FileZilla ?
Andere relevante info tips ...

Dank.
 
Ik ben niet heel bekend met ASP, maar volgens mij zijn die server-extenties (Frontpage?) behoorlijk verouderd
Ik weet niet hoe je site eruit ziet, maar kan je niet aan je hosting vragen om een test-webhostingpakket met de nieuwe opzet te regelen?
Dan kan je zelf kijken of alles werkt, en wat je moet aanpassen.

Het zou zonde zijn als je site hierdoor plat gaat.
 
Beste PHP4U, alle beschouwingen zijn welkom, maar het specifieke doelpubliek van deze topic zijn toch personen met ervaring in de migratie van een ASP-FP website van een Windows server met FP-extensies naar een Windows server zonder extensies.
 
Ik snap je punt, maar op internet lees ik dit:

Microsoft is in 2008 gestopt met support op de Frontpage (FP) extensions.

Ik denk dat er echt marginaal weinig mensen zijn die recentelijk hier nog meer te maken hebben gehad, en dat je in korte tijd hoogstwaarschijnlijk geen advies had gekregen.
Je hosting is eigenlijk al 10 jaar(!) te laat met updaten, wat mij doet afvragen of zij hun zaken wel op orde hebben.

Ik lees wel dat je jouw site niet meer via Frontpage kan uploaden, en dat je een FTP-programma zoals Filezilla nodig hebt. Mogelijk zullen delen van je site ook niet meer werken, en moet je deze in ASP of PHP herbouwen.
 
Dus Je start met een nieuw domeinnaam een die je plaatst op een server.
zodat je de server kan zien en gemakkelijk werken...
als laatste stap als alles in orde blijkt te zijn laat je je dns van je domein overzetten naar die server en laat bijde servers online en laat de verouderde website doven als de migratie is gelukt.
Ik kan het ... naar php niet gratis en met enkele robots moet het lukken binnen de maand om alle content juist te hebben staan.
Wat doet de site ongeveer om toch juister in te schatten van de tijd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan