Maakt Adblockplus je computer traag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.969
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Mensen,

Maakt het programma van AdBlockPlus.org je computer traag?

Of is er een beter alternatief? Tegen al die reklames?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Nee hoor, ik gebruik het ook, en het werkt prima.

Helaas zijn er sites die ad-blocks detecteren, en een klein aantal daarvan blokkeren je volledig.
Maar echt traag is je PC er zeker niet van, in ieder geval niet echt merkbaar.
 
Moi, Het kent zijn gelijke niet want je hebt een abonnement op één of meerdere lijsten van jou regio en deze verzamelingen serveradressen moeten uitgebreid en up to date zijn.

Of is er een beter alternatief? Tegen al die reklames?

Pop-up blockers. Vaak hebben browsers deze ingebouwd. Daarom zag je vroeger vaak allerlei vensters verschijnen en nu haast nooit meer.

Iets anders is het vermelden van ongewenste adressen in het Hosts bestand. Waar geen verbinding mee mag worden gemaakt wordt daarmee doorverwezen naar een nul adres. Dat heeft als voordeel dat browsers daar allemaal mee te werken hebben. Zelf gebruik ik, naast Adblock Plus "HostsMan" maar er zijn er die eenvoudiger zijn en misschien wel betere. Er worden in ieder geval 893.554 namen mee geblokkeerd. Zo een programma zou een backup moeten maken van het originele Hosts bestand, wat een klein, alleen lezen, tekstbestandje is en nu 29 Mb groot.
 
Hallo Mensen

Dan ga ik AbBlockerPlus zeker proberen.

Allen Bedankt
MVG
Dukkel
 
De tip van dotchie is ook mijn favoriet :)
 
uBlock heb ik nu ook. Je kan zelf nog extra filters selecteren die onder andere malware pagina's blokkeren. Het maakt gebruik van de zelfde filters als Adblock Plus "EasyList" en "EasyList Dutch" Is als snelste getest en gebruikers dragen er aan bij. Look and feel zijn de zelfde, je kan dus makkelijk sites als Helpmij.nl, die je wilt steunen met in ieder geval de advertenties te zien, uitsluiten door op de grote blauwe knop te drukken.

"weinig geheugen belastend" https://en.wikipedia.org/wiki/UBlock_Origin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan