adres verwijderen uit adresboek

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
In mijn adresboek komt van één van mijn contacten een inmiddels verouderd e-mailadres voor. Ik probeer dit te verwijderen, maar dat lijkt niet te lukken.
Als ik in Thunderbird in de balk kies voor Adresbalk (naast Berichten ophalen - Opstellen - Chat) klik en in dat venster bij Naam of e-mail een deel intyp van de te verwijderen naam, krijg ik 5 items te zien.
Vervolgens selecteer ik deze 5 items en rechtsklik ik en kies ik Verwijderen.
Ter controle type ik nogmaals een deel van dezelfde naam in en ik zie nog steeds dezelfde namen staan...

Wat doe ik fout?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Komt deze contactpersoon maar in één adresboek voor of in meerdere? Je hebt in Thunderbird bijv. het persoonlijk adresboek waarin je zelf je adressen toevoegt, maar ook een adresboek met de naam Verzamelde adressen. Hierin kun je automatisch adressen laten toevoegen aan mensen wie je bijvoorbeeld een antwoord stuurt, maar die niet in je Persoonlijk adresboek staan.

Als de contactpersoon inderdaad in meerdere adresboeken voorkomt zul je hem ook overal moeten verwijderen.
 
Allereerst dank voor je reactie.
Een kleine aanvulling op mijn initiële vraag:
In het venster Adresboek selecteer ik linksboven "Alle adresboeken" en daarna klik op het vakje "Naam of e-mail" en type een deel van de naam.
Naar mijn mening zoek ik dan dus in ALLE adresboeken.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Klopt, dat ben ik met je eens. Je zou dan verwachten in alle adresboeken te zoeken en dat dan ook alles overal verwijderd wordt.

Ik krijg het vermoeden dat het bestand van het adresboek corrupt is geraakt. Kun je wel nog nieuwe contacten toevoegen aan je adresboek?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan