• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afbeeldingen al dan niet afdrukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
754
Beste,

Ik maak een ontwerp om genummerde ingangskaarten af te drukken voor een vereniging. Ik heb dit onderwerp eerder gepost omdat ik niet wist hoe ik een afbeelding kon tonen of verbergen. VenA heeft mij de oplossing aangereikt en mij een zeer compacte code bezorgt die perfect functioneert. Waarvoor dank.
Ik wil de code nu aanpassen voor 3 kaarten op één A4-vel maar de code van VenA (zie hieronder) wijzigen, lukt mij niet.
Ik heb dan maar mijn eigen code uitgebreid maar ik word geconfronteerd met 2 problemen : op mijn werkblad zie ik, na doorlopen van de code met de F8-toets, 3 afbeeldingen terwijl het afdrukvoorbeeld slechts 2 afbeeldingen weergeeft. Het 2-de probleem is de foutmelding "object vereist" die verschijnt na het volledig doorlopen van de code.

Ik weet dat een aantal forumleden een hekel hebben aan de opbouw van mijn code. Mijn excuses en ik sta open voor kritiek.

Code:
Sub VenA()
  c00 = Application.InputBox("Nummering vanaf :" & Chr(13) & "Gebruik 0 om de opdracht te onderbreken.", "Vanaf", , , , , , 1)
  If c00 < 1 Then Exit Sub
  c01 = Application.InputBox("nummering tot en met :" & Chr(13) & "Gebruik 0 om de opdracht te onderbreken.", "Tot en met", , , , , , 1)
  If c01 < 1 Or c01 < c00 Then Exit Sub
  
  For j = c00 To c01 Step 2
    Range("I3:K3").Value = Array(j, "", j)
    t = (j < c01) And (c01 - j) Mod 2 = 0 + Abs((c01 - c00) Mod 2 = 1)
    ActiveSheet.Shapes("Afbeelding 2").Visible = t
    Range("I20:K20") = IIf(t, Array("kaartno:", "", "kaartno:"), "")
    Range("I18:K18") = IIf(t, Array(j + 1, "", j + 1), "")
    ActiveSheet.PrintPreview
  Next j
End Sub
 

Bijlagen

  • Steunkaart 2018_3op1vel_versie3.xlsm
    339,9 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Waarom maak je het jezelf zo moeilijk? Mijn idee hierover zou zijn om éérst de volledige opmaak van 1 pagina A4 in orde te maken. Dus netjes 3 toegangskaarten daarop aanmaken. Als je die "template" klaar hebt, hoef je alleen nog maar een paar regels code te maken die het volgnummertje aanmaakt en op de juiste plekken in de sheet zet, dan afdrukt enzovoorts. Dit totdat je het aantal benodigde kaarten hebt. Dus niet gaan rommelen met het "tonen of niet tonen" van kaarten...
Hoe erg is het als je op je laatste blad 1 of dus maximaal 2 "lege" kaarten hebt? Die gooi je toch gewoon weg?
 
Beste,

Ik vertrek vanuit een volledige opmaak van een A4 met 3 afbeeldingen met daarnaast 2 maal het kaartnummer. Maar indien het aantal kaarten (bijvoorbeeld 20) dat je wil afdrukken geen veelvoud is van 3, moet je toch zorgen dat op het laatste velletje dat uit de printer komt, kaart 21 niet wordt afgedrukt (dus geen afbeelding en geen kaartnummers). Dus verbergen van de 3de afbeelding is toch de enige optie. Of niet?

Ik kan mij vinden in jouw voorstel om niets te verbergen en de overbodige kaarten (1 of 2) weg te gooien maar als het kan graag geen overbodige kaarten afdrukken.
 
Laatst bewerkt:
Maar indien het aantal kaarten (bijvoorbeeld 20) dat je wil afdrukken geen veelvoud is van 3, moet je toch zorgen dat op het laatste velletje dat uit de printer komt, kaart 21 niet wordt afgedrukt (dus geen afbeelding en geen kaartnummers).

Ik zie niet in waarom je kaart 21 niet zou afdrukken als daar verder géén kaartnummer bij staat. Een kaart zonder kaartnummer lijkt mij ongeldig en het afdrukken van 1 of 2 ongeldige kaarten zal je een paar cent kosten...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan