Linux Mint installeren lukt niet, andere versies ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

knirfle

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2013
Berichten
16
Hallo

Live cd in de lade,starten en dit is het eerste wat ik zie:


Draait in de software-renderingmodus. Cinnamon draait momenteel zonder versnelling van de videohardware en als gevolg daarvan kunt u een veel hoger dan normaal CPU-gebruik waarnemen. Er kan een probleem zijn met uw stuurprogramma's of met een ander probleem. Voor de beste ervaring is het aanbevolen dat u deze modus alleen gebruikt voor het oplossen van problemen.

Ik ga dan toch verder ik de comtability mode. want de eerste optie "start mint" lukt niet want er gebeurt verder niets.

Het installeren lukt bijna maar op het einde, als ik kan kiezen tussen doorgaan met proberen of nu opnieuw starten loopt het vast, ik kan niet verder.
Wat er nu precies is misgegaan weet ik niet want deze mint heeft er al wel opgestaan een paar dagen terug, maar nu lukt het dus niet meer.
Bij de grafische kaart zit wel een cd-rom met GPU tweak en drivers. Maar die zal ik misschien pas kunnen installeren als Mint draait op mijn PC.

Wie helpt mij op weg?

Johan
 
Allereerst: wordt de video kaart door Mint echt ondersteund?

Soms zijn er eerst anders opstart tweaks nodig: Zoek eens uit welke extra opstart parameters je bij het installeren mee moet geven om iig de zaak werken te krijgen en vervolgens verder naar die videokaart te kijken om deze optimaal te laten werken.
Bij mij is het nooit nodig geweest, dus heb me er nooit in verdiept, maar weet wel dat het soms nodig is.

Om helpers die het al wel gedaan hebben of om mee te zoeken/helpen, moet wel de hardware van jouw systeem kennen.
Het liefst links naar de hardware zelf.
Maar anders iig:
  • Merkt/type CPU
  • Merkt/type moederbord met chipset
  • Merkt/type video kaart
  • Merkt/type RAM
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan