Cijferlijst maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonp60

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Berichten
136
Beste,

Ik wil graag een rapport maken welke een cijferlijst bevat. De gegevens komen uit een tabel met o.a. de volgende velden:
Resultaat Examen 1, Resultaat Herexamen 1
Resultaat Examen 2, Resultaat Herexamen 2 etc.
Als resultaat wordt de waarde: Voldoende of Onvoldoende gebruikt of een getal, waarbij een 55 of hoger geldt als een voldoende.
Op de cijferlijst dienen alleen de voldoende resultaten getoond te worden.
Als iemand direct een voldoende heeft gescoord voor Examen 1, 2 etc. dient natuurlijk deze score getoond te worden op de cijferlijst.
Als iemand voor Examen 1 als resultaat een Onvoldoende heeft behaald dient op de cijferlijst het resultaat van Herexamen 1 (Voldoende) getoond te worden.
Als iemand voor Examen 2 als resultaat 43 heeft behaald dient op de cijferlijst het resultaat van Herexamen 2 (=>55) getoond te worden.
Hoe kan ik dit wegzetten in een query of VBA-script? Wie kan mij helpen?

Groet,
Ton
 
Dat kun je prima in een query oplossen, met een aantal IIF velden. Je checkt dan de uitkomst van het eerste examen, en het herexamen. De uitkomst is dan een voldoende of niet.
 
Dat kun je prima in een query oplossen, met een aantal IIF velden. Je checkt dan de uitkomst van het eerste examen, en het herexamen. De uitkomst is dan een voldoende of niet.

Hallo OctaFish,

Heb je voor mij een voorbeeld hoe ik dit in een query zet. Bijv. een screendump of iets dergelijks.
 
Als jij een db post met wat voorbeeld (dummy) records, dan maak ik die query wel.
 
Ik zie twee tabellen met resultaten, niet één. Bovendien zijn de velden niet gelijk. Ik zou de hele opzet doen zoals je hem eigenlijk hierboven hebt beschreven, dus één tabel met een studentveld (liefst uiteraard een StudentID, geen achternaam), een datum, een cursusveld, een examentype (eerste examen, herexamen etc) en een veld Uitslag. Volgens mij kun je dan alles wel maken. Op basis van deze twee tabellen wordt het al een heel stuk lastiger, en ik vermoed dat je al staat te popelen om nog veel meer tabellen aan te maken :). Maar Access is géén Excel, en moet je ook niet als zodanig opzetten.
 
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Ik ga er mee aan de slag.
Bedankt voor je hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan