Berekening met vaste uitkomsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reckless

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2018
Berichten
10
Ik heb een berekening gemaakt in VBA Word 2010 maar wil graag dat de waardes naar boven worden afgerond naar een aantal vaste getallen.
Zoals 4 afgerond zal worden naar 7 en 7,1 naar 12.
Iemand een idee hoe dit te kunnen maken?
 
Laatst bewerkt:
Op een forum als deze zal iemand daar vast iets van weten te maken, maar zonder bestand of code is het natuurlijk gokwerk.
 
Op een forum als deze zal iemand daar vast iets van weten te maken, maar zonder bestand of code is het natuurlijk gokwerk.

Je zou er in principe elke som voor kunnen gebruiken. Ik wil gewoon naar boven afronden naar vooraf bepaalde waardes.
 
ja, dat zal best, maar sluit het dan ook aan bij de berekening die jij al gemaakt hebt.
 
Code:
Sub bereken_B2()                                                                                              .

    If B_contract1.Value = "" Then B_contract1 = 24                   'set contract 24
    alarmtijd = 0.5                                                   'set alarmtijd 0.5
    If B_rust1.Value = "" Then B_rust1.Value = 0                      'set ruststroom 0
    If B_alarm1.Value = "" Then B_alarm1.Value = 0                    'set alarmstroom 0
    
    B_801.Value = B_1001 * 0.8
    rusttijd = B_contract1 - alarmtijd
    caprust = rusttijd * B_rust1
    capalarm = alarmtijd * B_alarm1
    captotaal = caprust + capalarm
    accu = 1.25 * captotaal
    B_berekening1.Value = Math.Round(accu, 2)
    
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Nu het bestand nog met graag wat input en de gewenste output is mijn idee.
 
Welke waarde heeft B_Contract1 ?
 
Sorry voor mijn late reactie.

In principe 24.
En dan gaat het om de uitkomst die nu met B_berekening1 is weergegeven.
Die wil ik naar boven afronden naar de vaste waardes waar accu's in leverbaar zijn. Zoals 7, 12, 18, 24, 36 enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan