krijg geen optelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Ik dacht dat dit me ging een cijfer opleveren... maar niet dus

Code:
    Dim SomVanReeks As Integer
    DoCmd.RunSQL "SELECT Count(Data.ID) AS SomVanREEKS, Data.OFFEUSTHER, Data.DATUM FROM Data GROUP BY Data.OFFEUSTHER, Data.DATUM HAVING DATA.OFFEUSTHER= '" & Me.TxtPersoon & "'  AND DATA.DATUM = CDate(" & CDbl(Me.TxtDatum) & ");"
    Me.TxtTotaal = SomVanReeks
Wat is hier fout aan?
Ik krijg een foutmelding in zin van "vereist een argument dat bestaat uit een SQL-instructie

JP
 
Gek he? Ga eens op cursus ipv elk wissewasje die in je opborrelt hier te poneren.

Oeps, per abuis in het afgeschermde gedeelte van dit forum belandt.
 
Laatst bewerkt:
Als ik de tijd had..
Weet je wat? Als je mijn berichtje ziet.. skip het dan...

en wat het paard betreft...
Wat ik moet drinken is niet mijn favoriete drank, maar bittere noodzaak... kan er niet omheen in access te "duiken" degene die het ooit voor mij maakte is er niet meer dus... dit is mijn erfenis
 
Laatst bewerkt:
Ach, blijkbaar zit 'm wat dwars.... Lekker laten sudderen zou ik zeggen. Het probleem is simpel, naast dat je de query verkeerd opbouwt. Een veld kan nooit de uitkomst van een query bevatten, en een selectiequery kun je nooit uitvoeren met RunSQL. Je query had er eigenlijk zo uit moeten zien:
Code:
    strSQL = "SELECT Count(ID) AS Aantal FROM data WHERE OFFEUSTHER = """ & Me.TxtPersoon & """ AND DATUM = CDate(" & CDbl(Me.TxtDatum) & ")"
En die moet je dan vervolgens met een Recordset openen. Vervolgens kan je het resultaat in het tekstveld zetten. (Waarom je in de naam SOM zet terwijl je de functie AANTAL gebruikt zal mijn beperkte denkvermogen te boven gaan).
Maar je kunt de hele handel ook gewoon met DCount doen, en dan heb je geen recordset nodig.
Code:
    Me.TxtTotaal = DCount("[ID]", "Data", "[OFFEUSTHER] = """ & Me.TxtPersoon & """ AND DATUM = CDate(" & CDbl(Me.TxtDatum) & ")")
Zelfs geen VBA, want je kunt de hele formule ook als Besturingselementbron gebruiken.
 
Duidelijk he.. ik kan pas staan en wil een marathon lopen
Gelukkige ben jij in de buurt....
zoek vooral geen logica in wat ik soms opbouw of omschrijf (SOM kan de optelling zijn van een aantal records... maar idd dan gebruik je AANTAL ipv SOM, dus het ligt niet aan jouw denkvermogen maar aan dat van mij)
 
Laatst bewerkt:
Super Michel, probleem opgelost, en ZONDER recordset!!!

stap voor stap op de goeie weg!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan