Blokt Windows 10 externe software?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutch1

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
111
Dag allen,

Sinds de laatste updates lijkt mijn angst voor de alleenheerschappij van Microsoft alleen maar meer gestalte te krijgen.

Ik gebruik veel software zoals VLC, Libre Office e.d.

Sinds de laatste update kan ik niet meer werken met VLC , 7zip en enkele anderen, bovendien worden derde email softwares programma's moeilijker bereikbaar.

Ben ik de enige of hebben anderen ook dit soort ervaringen?

Ik moet helaas Win10 nog steeds gebruiken vanwehge kennssen in China met YY en QQ. Ik geef daar ook Engelse les.
Anders was ik al helemaal overgeschakeld op Linux.
Overigens ook als dualboot, zoals die door MS zou worden toegestaan als onderdeel van W10, lukt het mij niet om b.v. Mint te installeren.

Graag uw mening.

Dank vooraf voor elke antwoord.

Hans Minekus
 
Wat de software van derden betreft, dat heeft toch echt niks met welke evt. blokkade door Microsoft dan ook te maken.
Je kan dus beter vertellen wat er nu niet goed gaat.
 
Allemaal niet kloppende aannames, gebruik hier software die ik wil en een dual-boot ook met een Linux distro, oftewel, je hebt het allemaal fout.
 
Het lijkt mij dat u een systeemcontrole zou moeten doen met de opdracht sfc /scannow of terug moet gaan met een systeemherstelpunt, als u systeemherstel heeft ingeschakeld tenminste en deze herstelpunten heeft. Probeer ook een schijfcontrole die het bestandssysteem omvat.
 
Laatst bewerkt:
Blokts Win10 externe software

Beste allemaal,

Dank voor alle antwoorden.
Helaas moet ik ontdekken dat of ik niet begrepen word of dat mijn vraag zo dom en onduidelijk is dat ik beter niets kan vragen.

Wat ik wil vragen is dat ik bepaalde software niet aan de gang krijg;
dat als ik bij Edge probeer als basis www.google.nl in te voeren. en dat dat enige tijd later weer is terug gezet
Hetzelfde gebeurt met VLC

Mogelijk weer zo'n domme opmerking. Ik zou bijna bang worden om wat dan ook te vragen.
Mijn excuses dan.

Ik heb dus denkelijk de afgelopen 30 jaar internet niets geleerd.

Hans Minekus
 
Wat Edge betreft, heb je na het wijzigen van de start pagina wel op Opslaan geklikt? (De diskette naast die instelling).

Edge.JPG

Wat je met VLC voor een probleem bedoelt begrijp ik niet, maar daar doet zeker Microsoft niets mee.
 
Laatst bewerkt:
Je stelde geen vragen maar gaf allemaal kritiek op Microsoft die niet klopt en dan vraag je een mening, op die meningen weer verkeerde aannames, why?

Startpagina in Edge instellen.
https://www.seniorweb.nl/tip/tip-startpagina-instellen-in-edge

En WAT gebeurt er in VLC, daar kun je geen startpagina in maken.

Geef gewoon duidelijk aan wat de problemen zijn zonder al die persoonlijke opmerkingen over Microsoft e.d. die niet eens kloppen in werkelijkheid.
 
Beste Hans,
Helaas moet ik ontdekken dat of ik niet begrepen word of dat mijn vraag zo dom en onduidelijk is dat ik beter niets kan vragen.

Wat is de titel en vraag in post1? Graag uw mening? Je hebt twee meningen gekregen. In de eerste post worden wel een aantal problemen aangekaart maar geen concrete vragen daar aan verbonden. Dat is lastig werken. Domme vragen ken ik niet en je kunt alles vragen.

Overigens mag je op dit forum volgens mij altijd je persoonlijke mening geven ook al zouden die in de werkelijkheid niet kloppen, immers iedereen kan er wel eens naast zitten. Er zijn moderatoren voor om de berichten te beoordelen of ze wel of niet in overstemming zijn met de forumregels.

Wil je adequate oplossingen stel dan wel een duidelijke vraag!
 
Laatst bewerkt:
In principe zou malware browser instellingen steeds terug kunnen zetten. Dat is een algemeen probleem. Eén of meerdere van de door jou genoemde zaken kunnen daar betrekking op hebben. Windows kan systeemherstelpunten gebruiken om de instellingen, drivers en het register terug te zetten. Vanzelfsprekend betekent een eerdere versie van het register ook het opnieuw moeten installeren van software. Bij het opstarten kan Windows met de "laatst werkende instellingen" een systeemherstelpunt gebruiken. Dus zou dat geforceerd mogelijk moeten zijn. De genoemde opdracht sfc /scannow vind ik daarom belangrijk, om te zien of beveiligde systeembestanden werden aangepast door derden. Raadpleeg ook de Taakplanner want bij een systeemherstel zou het fout gaan bij het opstarten.

Doe een malware scan of twee. Grondiger is het laten opstellen van een lijst van alles wat er op de computer opstart met AutoRuns van Sysinternals Voor AutoRuns is het belangrijk om te begrijpen dat de onbekende namen moeten worden opgezocht met Google en dat er notities moeten worden gemaakt omdat de lange lijst van op te starten programma's en processen anders onoverzichtelijk is.

Voor VLC moet ik opmerken dat het nodig is om precies de versie die het besturingssysteem nodig heeft geïnstalleerd te hebben. Bijvoorbeeld Windows 10 64 bit. Misschien is het bij zo een vergissing toch vooral een probleem van de browser, kijk dan bij AutoRuns eerst in de categorie Browsers.
 
Laatst bewerkt:
Beste allemaal,
Dank voor alle adviezen.
Met groet,

Hans MInekus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan