Variabele keuze per product

Status
Niet open voor verdere reacties.

hilazone

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 mei 2012
Berichten
3
Goede middag,
Ik probeer een Access database te maken voor de aanvraag van R&D testen.
De bedoeling is dat men vanuit een tabel een keuze kan maken uit het aanbod.
Naargelang de keuze die gemaakt werd, moet ook een waarde ingevoerd worden :

BV :
Keuze test = Abrasie
Daarna moet men kiezen of de test moet gebeuren op basis van 9kPa of 12 kPa
Als men ook de keuze "kleurmeting" toevoegt; dan moet er ook aangegeven worden op welke temperatuur en het aantal wasbeurten.

Nu werk ik met een excel bestand dat werkt met validatie.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

exceltests.jpg

Bedankt alvast,
 
In Access werk je op een vergelijkbare manier, waarbij het zelfs nog veel mooier en beter kan (we hebben het immers over Access) dan in Excel. Je maakt dan op je formulier keuzelijsten (met invoervak) die je baseert op een tabel, als je veel waarden hebt die je makkelijk wilt kunnen aanpassen, of op een Lijst met waarden. Die laatste optie gebruik ik meestal als het maar een paar opties betreft die ook nog eens zelden veranderen, zoals het veld Geslacht.
Afhankelijkheden zijn veel makkelijker, maar moet je wel netjes inrichten. De eerste keuzelijst moet namelijk de filtering vormen voor de tweede, die dan weer een derde kan filteren. Die constructie zie je bijvoorbeeld bij adressen, waar je eerst op Land filtert, vervolgens op Plaatsen per land en daarna op Straatnamen per plaats. Als een kleurmeting niet afhankelijk is van 9kPa of 12kPa, maar alleen van Keuze test, dan heb je maar één afhankelijkheid voor de vervolgkeuzelijsten. Dat geldt dan ook voor temperatuur en wasbeurten.
 
Hartelijk dank voor deze snelle reactie - ik zal nog een beetje moeten studeren op gebruik van filters vrees ik.
 
Daar heb ik de handleiding Access voor geschreven :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan