Verplaatsen tabblad naar ander document (gemaakt in VBA) geeft bug

Status
Niet open voor verdere reacties.

Myrthe92

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2017
Berichten
94
Hallo allemaal,

Jullie hebben mij destijds enorm geholpen met het bouwen van een messagebox in VBA.
Bijgevoegd is het bestand Format - Hartrevalidatie incl. hartfalen (definitief).xlsb waar het om gaat. Iedere sportgroep heeft bij ons zijn eigen Excel-bestand met daarin het aantal patiënten, dus "Groep 1", "Groep 2" etc. Het basisschema wordt elke keer op deze manier aangemaakt ==> Bij het tabblad "Start" druk ik op "Invulschema hartrevalidatie standaard". Dan krijg ik de messagebox, deze vul ik in en ontstaat er een nieuw tabblad voor een nieuwe patiënt "Patiënt 1".
Nu komt in de praktijk wel eens voor dat een patiënt uit groep 1 overgeplaatst wordt naar groep 2, dan willen we het tabblad van de patiënt verplaatsen naar het andere Excel-bestand "Groep 2".Dit is dus een soort gelijk Excel-bestand met hetzelfde basisschema en opbouw. Echter, vertoond de sheet dan fouten zoals:
- Onder de kolom "Activiteit" en "Borg" wordt het dropdown-menu niet weergegeven en kan ik hierin geen "Loopband", "Roeiapparaat", "Fietsen" of "Crosstrainer" meer selecteren.
- Niet alle juiste waardes worden overgenomen.

Dit is vreemd, want er wordt gewerkt uit hetzelfde basisschema.
Is dit op te lossen met een code in VBA, zodat er niets veranderd in het schema en er foutmeldingen ontstaan. Zo ja welke?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Myrthe

Bekijk bijlage Format Hartrevalidatie incl. hartfalen (definitief).xlsb
 
Zou het kunnen dat je de verwijzing moet aanpassen van de bronsgegeven. Jouw tabblad verwijst nu naar groep 1 en dat moet groep 2 worden.
bij mij een Engelse versie van Excel
in het Lint boven : klik op Data - edit links en daar uw brongegevens aanpassen naar groep 2

m vr gr
 
Beste Hilazone,

Bedankt voor uw reactie. Echter, moet het gebruiksvriendelijk zijn voor mijn collega's die minder goed met Excel overweg kunnen. Daarnaast wil ik niet dat ze de bladbeveiliging moeten opheffen, want dat zou kunnen betekenen dat ze "per ongeluk" wijzigingen kunnen aanbrengen.
Weet u misschien ook nog een andere manier? Bv. in VBA zelf met een code?

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Myrthe Hazenberg
 
Dit lijkt mij geen onderwerp dat je door een stelletje vrijwilligers, weliswaar met veel kennis, moet laten oplossen. Patiëntgegevens in een excelletje? Hebben jullie in Friesland een andere wetgeving dan de rest van het land?

Los van wat wel of niet mag zie ik maar 1 tab met de naam "Start" en nog een aantal verborgen tabjes. Is het de bedoeling dat de helpers hier eerst jouw project gaan doorgronden of kan je er een concrete vraag van maken?

Waar is bv dit te vinden?
- Onder de kolom "Activiteit" en "Borg" wordt het dropdown-menu niet weergegeven en kan ik hierin geen "Loopband", "Roeiapparaat", "Fietsen" of "Crosstrainer" meer selecteren.
 
Beste VenA,

Bedankt voor uw zeer vriendelijke reactie....
Er staan geen patiëntengegevens in het "excelletje" en mochten ze er in verwerkt zijn, dan zijn het "verzonnen" gegevens. En nog iets het is geen "Friesland", daar weet deze dummy met weinig kennis van Excel wel weer wat vanaf.

In mijn communicatie had ik specifieker kunnen zijn.
Onder de kolom "Activiteit" en "Borg" wordt het dropdown-menu niet weergegeven en kan ik hierin geen "Loopband", "Roeiapparaat", "Fietsen" of "Crosstrainer" meer selecteren. Het gaat om het dropdownmenu onder "Activiteit" deze is te vinden onder kolom F vanaf rij 5 en deze wordt verborgen onder het tabblad "Evaluaties". En het gaat om het dropdownmenu onder "Borg" onder kolom G vanaf rij 5 en deze wordt verborgen onder het tabblad "Borgschaal".
Het Wachtwoord om het op de bladbeveiliging op te heffen is "hart".

Ik hoop dat jullie mij ondanks mijn slechte communicatie mij willen helpen met mijn "excelletje".
 
Friesland of West-Friesland blijft hetzelfde:d Jouw vraag is inmiddels ruim 220x bekeken en het bestandje is ook al vaak bekeken. Blijkbaar haakt iedereen af omdat het geen voorbeeldbestand is maar dat er veel te veel vervelende code in staat, dat de tabjes beveiligd zijn en dat ze ook nog eens verborgen zijn. Verder schrijf je nergens hoe je het van 'groep1' naar 'groep2' verplaatst. Als je harde waarden in de keuzelijsten zet heb je denk ik nergens last van. Als je een Sheets.copy doet dan gaan de verwijzingen naar een extern bestand en dan de werkt de gegevensvalidatie inderdaad niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan