• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Weergeven waardes na invoeren datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

HammerJohn

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2016
Berichten
173
Na het maken van een uren overzicht, blad uren. Heb ik ook 2 bladen Frank en Kees met aanwezigheid per datum.
Nu wil ik als ik de datum in blad uren die staat in F2, als ik die verander graag de waardes zichtbaar maken van de
uren in de bladen van Frank en Kees volgens hun beschikbaarheid.
Als ik 1 jan invul krijg ik bij Frank keurig de waardes maar bij kees onwaar vul ik 2 jan in dan klopt alles bij Kees
maar vul ik 3 jan in dan hebben beide alles onwaar.
Ik heb al van alles geprobeerd maar helaas echt ik blijf of onwaar in 1 of 2 kolommen krijgen.
 

Bijlagen

  • helpmijuren.xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 38
deze voor Frank in cel B5 en dan naar beneden trekken.

PHP:
=INDEX(Frank!$A$4:$H$11;VERGELIJKEN(Uren!$A5;Frank!$A$4:$A$11;0);VERGELIJKEN(Uren!$F$2;Frank!$A$4:$H$4;0))

Voor Kees in C5:

PHP:
=INDEX(Kees!$A$4:$H$11;VERGELIJKEN(Uren!$A5;Kees!$A$4:$A$11;0);VERGELIJKEN(Uren!$F$2;Kees!$A$4:$H$4;0))

Jouw ALS formule heeft trouwens een argument te weinig.
 
Om meerdere redenen zal jouw formule niet werken. Probeer deze eens:
Code:
B5: =INDEX(Frank!$B$6:$H$11;VERGELIJKEN(A5;Frank!$A$6:$A$11;0);VERGELIJKEN($F$2;Frank!$B$4:$H$4;0))
Edit: Sjon was me voor...
 
even een gedeelte van het origineel..... ik kom er niet uit in de afspraken krijg ik het niet voor elkaar
gaat even om de eerste 2 kolommen
 

Bijlagen

  • Agenda vrijwilligers.xlsm
    272,1 KB · Weergaven: 35
Deze zou in C7 moeten werken:

Code:
=INDEX('0.101-Frank'!$A$5:$PB$22;VERGELIJKEN(B7;'0.101-Frank'!$A$5:$A$22;0);VERGELIJKEN($M$2;'0.101-Frank'!$A$5:$PB$5;0))

Maar dat lukte pas nadat ik de koppeling in jouw 'echte' bestand heb verwijderd.
 
Laatst bewerkt:
ik zag dat je toch macro's gebruikt

hier een voorbeeldje met een udfje: (grijze cellen)
 

Bijlagen

  • helpmijuren 2.xlsm
    17,5 KB · Weergaven: 42
Ik heb beide oplossingen geprobeerd, en idd de 2e is wel simpeler dan de eerste.
Maar het was niet voor mijzelf dus heb de 1e toegepast, die kunnen ze denk ik
zelf makkelijker doorvoeren.

hartelijk dank voor het oplossen van dit probleem.

Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan