• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combineren ALS-functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pazto

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2018
Berichten
2
Hallo!

Ik een ongetwijfeld makkelijke vraag, maar zelfs met een tijdje Googlen en voorbeelden bekijken kom ik er nog niet uit.

Ik heb een uitkomst (1 t/m 4) in kolom B. Nu wil ik in 1 cel het volgende bewerkstelligen:

Als B1 = 1, B1*D1
Als B1 = 2, B1*E1
Als B1 = 3, B1*F1
Als B1 = 4, B1*G1

Ik krijg het maar niet voor elkaar om dit in één kloppende formule om te zetten, terwijl het nou ook weer niet heel ingewikkeld lijkt te zijn. Wie biedt redding?
 
met de volgende formule zou dat kunnen

Code:
=B1*VERSCHUIVING(B1;0;B1)
maar dat werkt alleen als de waarden in B1 daadwerkelijk overeenkomen met het aantal kolommen dat je naar rechts verplaatst

als je iets anders nodig hebt plaats dan even een voorbeeldje dat maakt het oplossen van vragen meestal een stuk eenvoudiger.
 
Ik kwam een heel eind met jullie opmerkingen, waarvoor dank!

Maar ik kwam er achter dat ik een iets aangepaste formule nodig heb. Dit is namelijk nu de gewenste situatie:

Als B1 = 1, laat D1 zien
Als B1 = 2, Laat E1 zien
Als B1 = 3, Laat F1 zien
Als B1 = 4, Laat G1 zien

Waarschijnlijk nog iets makkelijker, maar eruit komen doe ik niet.:eek:
 
Haal in een van beide functies de B1* weg voor de formule en je hebt denk ik wat je zoekt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan