• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Overzicht van meldingen op eerste tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

JDvL

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2018
Berichten
7
Hoi allemaal,

Ik heb geen idee of dit mogelijk is, maar na overleg is eruit gekomen dat er in het eerste tabblad een overzicht moet komen van alle meldingen (in dit geval de kleuringen van de contractgrootte groter dan 25000 en de afloopdatum waarschuwing). In de test file zijn het meldingen van 2 tabbladen, maar in het originele document gaat het om ongeveer 10-15 tabbladen waaruit de gekleurde rijen moeten worden gehaald, plus deze wijzigen natuurlijk elke maand of na een aanpassing of toevoeging aan de tabellen bij een nieuw contract of gewijzigd contract.

Is het mogelijk om via een draaitabel alle gekleurde rijen van alle tabbladen met tabellen mbt de 2 categorieën (niet de 7 jaar verjaring, die is niet nodig) in het eerste tabblad als 'actieoverzicht' te laten terugkomen?

Bekijk bijlage Test File Totaaloverzicht.xlsx

Groetjes,

Joy
 
Waarom deze indeling over meerdere tabs met zelfs meerdere tabellen op een werkblad? Rapporteren is veeeeel simpeler met 1 tabel op 1 tab met alle gegevens.
 
waarom heb je 15 tabbladen? alle contracten in 1 tabel met een extra categorie kolom is veel makkelijker. en in plaats van een kleurenwaaier van je overzicht te maken zou ik een kolom opzegdatum toevoegen zodat je per melding kunt filteren.
 
Laatst bewerkt:
Wens van het bedrijf.. Vanwege de verschillende afdelingen en type contracten en vanwege verschillende verantwoordelijke personen per afdeling staan ze apart. Er is niet 1 persoon die dit document gaat updaten maar ieder tabblad is voor een afdeling en dus weer een ander persoon. Iets makkelijker met controle houden als er een foutje wordt gemaakt. Plus ze willen niet filteren. Dus ook al zou het 1 grote tabel zijn op 1 tabblad, willen ze nog steeds de meldingen op een apart tabblad zonder te hoeven filteren.

Is het wel mogelijk om een A-Z lijst te maken met alleen Bedrijf, Document, Contractgrootte, Afloopdatum, daar de kleurencodes op de zetten en daar een meldingenoverzicht uit te trekken op een ander tabblad? Of deze automatisch te kopiëren en te filteren? Ik roep maar wat hoor :)
 
Iets makkelijker met controle houden als er een foutje wordt gemaakt.

Dit is een drogreden. Meerdere mensen verantwoordelijk voor het updaten binnen 1 excel bestand is per definitie drama. Tenzij er beperkingen worden opgesteld welke aanpassingen zij kunnen doen.

Ik zou beargumenteren waarom jouw wens beter is dan de wens van het bedrijf.
 
ik wens je veel succes, overzichten opbouwen uit 15 tabellen en kleurtjes omdat men niet wil filteren.. brrr..
Een overzicht daarvan maken kan niet met standaard excel en wordt een gedrocht van een vba
De kans dat dit binnen de kortste keren onbetrouwbare resultaten oplevert ligt dicht bij 100%.


er zit overigens al een dikke fout in je opzegtermijn formule die geeft nu 1 maand te laat aan dat je moet opzeggen.

Code:
=EN(NU()<DATUM(JAAR($L4);MAAND($L4)-$K4[B][COLOR="#FF0000"]+1[/COLOR][/B];DAG($L4));$N4="Actief")

moet zijn
Code:
=EN(NU()<DATUM(JAAR($L4);MAAND($L4)-$K4[COLOR="#0000FF"]-1[/COLOR][/B];DAG($L4));$N4="Actief")
 
Laatst bewerkt:
Met Powerquery (ophalen en transformeren, Get & Transform) is het niet zo heel moeilijk om meerdere tabellen samen te voegen tot 1 bron voor een draaitabel. Stappen:
- Maak voor iedere tabel een query aan die je NIET naar een werkblad stuurt maar wel toevoegt aan het gegevensmodel
- Maak een append query waarin je alle tabellen samenvoegt
- gebruik deze append query als bron voor een draaitabel
 
Dankjulliewel! Ik ga het eens proberen :) En anders moeten ze toch gaan filteren ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan