Website Engie en Essent werken niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.520
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Als ik via Internet Explorer en Firefox deze websites bezoek en een berekening wil laten maken dan vul ik de gegevens in en kies dan volgende stap... en dan begint bij Essent een rondje eindeloos te draaien en er gebeurd niets en je komt niet verder. Bij Engie precies hetzelfde. Klikken en je moet dan de periode/aantal jaren invullen en dit is niet te zien/te vinden en je komt weer niet verder. Dan geef ik > Feedback op de Engiepagina, vul alles in en klik op verstuur, weer einde verhaal. Er gebeurd niets. Het kan niet anders dat mijn browsers bepaalde elementen op dit soort websites niet herkennen of kunnen verwerken. Wie weet hoe dat zit en hoe ik dat kan aanpakken. Resetten van browsers heeft geen enkele zin. Firefox ook opgestart in veilige modus zonder add-ons en helpt ook niet. Totale beveiliging uitgeschakeld helpt ook niet. Adblokkers uitgeschakeld.
 
Zorg ervoor dat je Firefox zo 'vanilla' mogelijk hebt. Dus geen extra extenties en addons. Maak eventueel een nieuw profiel aan.

Gezien er een wieltje draait zou je in de ontwikkelaars tools kunnen kijken welke request er draait. Misschien is het wel een storing, waardoor er geen data kan worden opgehaald, en dat het wieltje dus onnodig lang blijft draaien.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen 'profiel' bij Firefox. Ik heb Firefox gestart in veilige modus, dan zijn alle add-ons en extensies uitgeschakeld. Het is geen storing want een aantal maanden geleden was het ook al zo. En contact gehad met Essent en die snapten er totaal niets van. Helaas moet ik dit nu wel weer op Helpmij aankaarten want er is werkelijk wat aan de hand en de nadelen worden te groot. Geen enkele video op NOS.nl werkt meer. Dus ergens moet een diepere oorzaak liggen of in het systeem Windows 7 of in de router of bij de provider. De enigste mogelijkheid die ik dan nog heb is Chrome te downloaden maar kom ik daar ooit weer vanaf en Google is een grote privacyschender en zal wel om e-mailadressen of accounts vragen en dat wil ik niet.
 
De enigste mogelijkheid die ik dan nog heb is Chrome te downloaden maar kom ik daar ooit weer vanaf en Google is een grote privacyschender en zal wel om e-mailadressen of accounts vragen en dat wil ik niet.
Dus je ontwijkt een mogelijkheid terwijl je nog niet eens weet of jouw bewering echt klopt. Hmm...okay?

Als je je router verdenkt dan zou ik eens een keer een andere pc erop aansluiten en kijken of het zelfde euvel ook daar gebeurt. Als dat dan niet gebeurd dan ligt het aan je eigen pc en dan denk ik dat een herinstallatie misschien wel goed idee kan zijn. Als video's het al niet doen (na een herinstallatie van je videokaart driver) dan ligt het probleem vast wel diep in Windows.

Persoonlijk heb ik nog nooit gehoord van providers die scripts op websites of bepaalde videos blokkeren. En als providers dat ongevraagd wel zouden doen dan zou het indruisen tegen de netneutraliteit.

Met andere woorden probeer je probleem steeds verder isoleren zodat je de oorzaak kan vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb Chrome gedownload en geïnstalleerd en eerst Engie geprobeerd. Is hetzelfde resultaat als in IE en FF. Je komt dus niet verder. Bij Essent lukt het nu wel. Alleen het eindresultaat is zeer vreemd:

Helaas, dit aanbod kunt u niet online afsluiten. Heeft u een variabel leveringscontract of een contract dat binnen zes maanden afloopt, neem dan contact op met onze Klantenservice. Bel gratis 0800 377 36 80 (keuze 3). Een van onze medewerkers adviseert u en helpt u graag verder. We zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur.

Met welke amateurs hebben we hier dan mee te maken?

Opvallend waren twee meldingen van Norton
1. pepflashplayer.dll is veilig
2. software_reporter_tool_exe is veilig
Dus ik denk dat het probleem met zogenaamde flashplayers te maken kan hebben.
Hoe kan ik dan alle mogelijke flashplayers, codecs etc. controleren voor IE en FF?

Deze is geïnstalleerd en geen problemen ondervonden: NVIDEA
391.35-desktop-win8-win7-64bit-international-whql
 
Laatst bewerkt:
Ik zou Flash gewoon eerst wissen en dan opnieuw downloaden en installeren. Misschien is het zelfs ook een idee om ook je videokaartdriver eerst te wissen en dan deze achtereenvolgens te installeren.

Vroeger dat je van bijde de uptodate versie hebt draaien.
 
Laatst bewerkt:
Ga morgen/later verder. De video's van NOS.nl werken onder Chrome wel! Nooit gedacht dat Firefox en IE zulke waardeloze browsers zijn. Overal wel mee bemoeien maar niets zelf kunnen controleren en herstellen. Grote prutsers zijn het bij Internet Explorer en Firefox. Geen goed woord voor over.
 
Goede rant :confused:

Ik heb nog nooit van die problemen gehoord, dus het zal ergens in je PC zitten i.p.v. dat ze bij MS en Mozilla prutsen.
 
Als ik mijn gedachten er zo over laat dwalen, dan denk ik dat het verschil wel eens in .NET Framework van Microsoft gelegen kan zijn. Het komt vaker voor dat dit opnieuw moet worden geïnstalleerd. Chrome browser heeft het .NET gebeuren bij mijn weten niet en ik zie het evenmin bij de extensies staan. Haal het weg van de computer bij Programma's en onderdelen en de extensies van de gewraakte browsers. Download en installeer dit dan opnieuw via Microsoft.

Firefox zou niet werken zonder Internet Explorer heb ik wel eens gelezen, controleer daarom de systeembestanden met de opdracht sfc /scannow. Zorg voor de laatste versies van Explorer en Firefox.

Video is afhankelijk van een juiste timing. Bij een vrijwel lege batterij kan dat moeilijk worden. Let daar eens op wanneer de computer ergens aftelt, zoals bij een bootmenu, of controleer de 3 Volt batterij met Open Hardwaremonitor bij de waarde "V-Bat." Zelf heb ik lange tijd moeite gehad met video en streams tot het wel heel duidelijk werd dat de computer niet meer wist wat een tel was.
 
Goede software moeten kunnen controleren en problemen kunnen aangeven. Punt is dat nu de pictogrammen verstoord zijn en ik daar weer mee aan de slag moet (cache), allemaal pure tijdverkwisting. Vreemd vind ik dat altijd over één Flash Player gesproken wordt en het zijn er twee. Als ik controle doe staat er versie 29.0.0.113 Internet Explorer (ActiveX) W7
Bij software staat AFL 29 ActiveX en 29 NPAPI.

Beste Alfred,
Met dank voor jouw altijd boeiende en uitgebreide uitleg. Kun je in die uitleg dan ook goede links of aanwijzingen geven, stap voor stap hoe alles uit te voeren. Ik kan alles wel op de gok doen, maar feit is dat als ik zaken verwijder ze nog niet hersteld heb en dan steeds verder van huis kom.

1. sfc /scannow uitgevoerd > beschadigde bestanden gevonden en niet alles kan worden hersteld zie cbs.log
2. Iconcache is hersteld
3. Allebei Flash Players zijn verwijderd Flasplayer opnieuw gedownload en geïnstalleerd.
Nu staat er onder software nog maar één dat is de ActiveX
4. Windows Update uitgevoerd, geen nieuws

Resultaten nul, nul

5. .NET komt in IE niet voor en in FF uitgeschakeld en als verouderd en deze heb ik verwijderd.
6. Onder configuratie staan er twee
4.7.1 en
4.7.1 (Nederlands)
van 10 en 11 januari 2018.

Ik heb de bovenste onder configuratie hersteld en alles ging vlekkeloos zonder foutmeldingen en de pc wilde niet meer normaal opstarten. Aanbevolen gekozen en de pc sluit vanzelf af en weer normaal opstarten en is weer normaal. Ik zei wel, je komt steeds verder van huis en het wordt 2028 voordat er ook maar iets opgelost is!

De .NET Framework Repair Tool gebruikt en je kunt het wel raden: Unable to restore installation. Gegevens verzonden naar MS.

Beide .Net zijn verwijderd en opnieuw geïnstalleerd met bijbehorende updates. Nu staat er nog maar één onder Configuratie. Helaas heeft het niets opgelost. Video's op NOS.nl werken niet in IE en FF.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen 'profiel' bij Firefox.
Natuurlijk heb je een profiel.
Dat heet zo en heeft verder niets te maken dat je online een profiel hebt moeten aanmaken of zo.
Wat PHP4U zegt, gebruik eens een clean FF, is de moeite waard om te proberen.
Dus, ga naar de locatie van je profielmap.
De locatie van uw profielmap bepalen

Klik op de menuknop menu (dat zijn die 3 liggende streeptjes) , klik op Help en selecteer Probleemoplossingsinformatie. Het tabblad Probleemoplossingsinformatie wordt geopend.

Klik onder de sectie Toepassingsbasics op Map openen. Uw profielmap wordt geopend.

Firefox optimaliseren en Veilige modus proberen.
Daarna naar de websites en kijken of die wel werken.
Misschien heb je een adblocker die de boel vertraagt, of wat anders.
Zet ze een voor een aan en kijk dan waar de boel niet meer werkt zoals het hoort.

Of doe dit: https://support.mozilla.org/nl/kb/B...ugzetten#w_een-nieuw-firefox-profiel-aanmaken
Dan maak je een nieuw profiel aan en die is dan ook clean. En kijk dan of alles werkt.

Wat ik mis is waarmee je werkt, welke Windows versie (of ik moet er overheen gekeken hebben)

En nee, de makers van de browsers zijn geen prutsers, maar wellicht de makers van de websites ;)

Firefox werkt natuurlijk best op zich zonder dat je IE nodig hebt. Anders zou ik op mijn Linuxbak geen Firefox kunnen laten werken. Dus dat is grote onzin. Heel lang geleden toen ik nog Windows erbij had, was IE het eerste wat ik verwijderde, nadat ik FF erop gezet had.

Oh, en omdat het ook niet werkt bij andere browsers zeg ik, je computer mist iets. Daarom is het van belang dat je bovenstaande uitprobeert. Of kijk hier https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-en-andere-browsers-kunnen-geen-websites-laden
 
Laatst bewerkt:
Ziet u, fouten in Windows. We hebben nog geen inzicht in welke. Windows vraagt dan om de installatieschijf in te voeren. Ik neem aan dat dit dan geprobeerd is. Als fouten niet gerepareerd kunnen worden dan zou uitgevonden moeten worden hoe dit ontstaan is. Doe een malware controle en kijk zelf ook wat er op de computer opstart. AutoRuns zeg ik altijd. Hiermee spoort u allerlei onnodige en ongewenste software op. Uit zichzelf krijgt Windows geen gebreken.

Adobe biedt drie zelfstandige Flash player plug-ins voor Windows aan. Er is een ActiveX plug-in voor Internet Explorer, een NPAPI plug-in voor Firefox en een PPAPI plug-in voor Opera of Chromium besturingssysteem. Firefox zou nog wel werken met Flash maar ik kan geen extensie meer krijgen hiervoor. Het is een verouderde methode en bij YouTube is het afspelen HTML5 geworden.

Sommige Windows versies kunnen via Configuratiescherm bij instellingen van Flash Player komen. Daar kan je instellingen terug zetten en het cache leeg maken. Dit kan interessant zijn. Zie hiervoor deze video: https://www.youtube.com/watch?v=Ji-0xY9zU1Q

Ik heb de zelfde .NET versies. Deze zijn te downloaden bij Microsoft hier: https://www.microsoft.com/net/download/dotnet-framework-runtime maar wanneer u de installatie heeft hersteld dan zou het goed moeten zijn. De computer die opnieuw opstart zegt mij niet zoveel. Het zou normaal kunnen zijn na aanpassingen.
 
De computer die opnieuw opstart zegt mij niet zoveel. Het zou normaal kunnen zijn na aanpassingen.
Dat is niet erg maar hij kan zich niet herstellen. Dus alles op zwart.

@Femke
Had wel opgestart in FF met de add-ons uitgeschakeld. Nu opgefrist en de video's worden in FF afgespeeld. Met dank.
Twee meldingen FlashGot.exe en gmpopenh264.dell zijn veilig. Windows versie is W7 Ultimate. i7 12GB RAM met SSD.

.NET is dus afgewerkt. Ga nu even niet verder, want moet de tuin nog doen. Te mooi weer.

Windows vraagt dan om de installatieschijf in te voeren.
Daar werd na de controle niet om gevraagd. Ik heb de installatieschijf en deze is 100% legaal en betaald maar ik heb deze in de praktijk nog nooit kunnen gebruiken want er is altijd wel wat dat die op het cruciale moment niet doet wat gevraagd word. Zeg jij dan maar wat ik exact moet doen als ik deze schijf plaats. Als ik mij goed herinner ontbreekt de herstelfunctie en wil die alleen maar opnieuw installeren en dat kan natuurlijk niet.
 
Windows 7 repareren

Klik aansluitend op Start
Alle programma’s
Bureau-accessoires.
Ga nu op de Opdrachtprompt staan en klik met de rechtermuisknop.
Selecteer en klik op: “als administrator uitvoeren” in het rechtermuismenu.
Geef tenslotte toestemming als daar om gevraagd wordt.

In het opdrachtpromptvenster typt u vervolgens de onderstaande opdrachtregel en drukt u op Enter: sfc /scannow
Kik op enter. Plaats de Windows-schijf in het station, als Windows vraagt.

Ook hier is het van belang dat u het scherm niet sluit voor dat de scan is afgelopen.

Systeembestanden controleren Windows

De computer gaat tijdens de scan de Windows beveiligde systeembestanden controleren op integriteit en juiste versie. Mocht er geen probleem worden gevonden dan wordt er na voltooiing van de scan de onderstaande tekst weergegeven.

Windows Resource Protection did not find any integrity violations.

Mocht er echter een probleem worden geconstateerd, dan worden corrupte bestanden automatisch vervangen door de orginele. U krijgt dan de volgende melding

Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them.
Details are included in the CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log.

Mocht het nou niet lukken om de Windows bestanden te repareren dan krijgt u de volgende melding:

Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them.
Details are included in the CBS.Log %WinDir%\Logs\CBS\CBS.log.

U kunt dan proberen om de SFC scan nogmaal uit te voeren maar dit keer in de veilige modus van Windows. Zorg ervoor dat in de Temp map (C:\Windows\WinSxS\Temp) de mappen PendingRenames en PendingDeletes aanwezig zijn.

Systeembestanden zijn mogelijk verborgen, hier leest u hoe u de verborgen mappen of bestanden zichtbaar maakt.

Mocht er een probleem ontstaan omdat Windows de bestanden niet kan repareren dan kunt u eventueel proberen om met behulp van Systeemherstel de computer naar een eerdere datum te herstellen.

(even zelf goochelen is altijd wel een must)
 
Plaats de Windows-schijf in het station, als Windows vraagt.
Windows vraagt daar niet om.

Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them.
Details are included in the CBS.Log %WinDir%\Logs\CBS\CBS.log.
Dat is de melding die ik krijg.
 
Wat ik weet is dat er soms wel of niet om gevraagd wordt.

Misschien dat je zelf ook op zoek kan gaan? Als ik die melding in google zet, krijg ik gelijk deze link
https://support.microsoft.com/nl-nl...er-tool-to-repair-missing-or-corrupted-system

Wat ik mij afvraag is of het altijd zo geweest is dat je die websites niet kon bezoeken.
Kon je dat eerder wel, kijk dan of je een herstelpunt op je pc hebt.

ps. heb je alle updates ooit wel eens uitgevoerd? En uit welk jaar is die Win 7?
Laat er ook eens een Ccleaner of ander schoonmaakproggie op los.
 
Laatst bewerkt:
Logisch zou zijn om er om te vragen immers wie zou systeembestanden niet met een herstelschijf willen herstellen. Dus een klein beetje dom zou Maxima zeggen.

Misschien dat je zelf ook op zoek kan gaan? Als ik die melding in google zet, krijg ik gelijk deze link
https://support.microsoft.com/nl-nl/...rrupted-system
Ha, ha Femke, je had toch kunnen weten dat heel, heel vaak dergelijke links bij mij de algemene MS pagina tonen. Daar is niets te zien over dat onderwerp.

Wat ik mij afvraag is of het altijd zo geweest is dat je die websites niet kon bezoeken.
Ik kan ze wel bezoeken maar het is altijd wat de elementen/video's en vragen die niet werken en dan kom je niet verder.
Is heel lang al zo. Herstelpunten helpen niet meer want inmiddels zijn er wel honderd herstelpunten gemaakt en dan wordt de chaos nog groter.

Windows Update zijn 200% in orde. W7 Ultimate is van 2010. CCleaner altijd gebruikt en zonder problemen.

Blijft even de vraag hoe download ik die video's op NOS.nl?
 
Laatst bewerkt:
Blijft even de vraag hoe download ik die video's op NOS.nl?

NOS Player video's krijg je te zien met de add blocker uitgeschakeld op die site (nos.nl). Meteen krijg je dan een cookiewall en bij akkoord speelt de video.
 
Ik heb nogmaals sfc /scannow gedaan voor een nieuwe log. Er zijn dus volgens de opdrachtprompt beschadigde bestanden.
Code:
findstr /c:"[SR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log >"%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt"
Dat is filter om alle [SR] regels eruit te halen en dacht je dat er ook maar één regel tussen zit zoals het voorbeeld op de site van MS met een bestand dat niet kan worden hersteld! Helemaal niets. Dan ben je sprakeloos, niet waar?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan