• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule om cellen die gelijk zijn een bepaalde waarde te geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oddhunter

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2018
Berichten
24
hey ,
ik geraak maar niet uit aan mijn formule --->>>
Ik wil dus een bepaalde waarde in een andere cel als 3 cellen gelijk zijn aan elkaar , zoniet waarde 0


zie sheet Bekijk bijlage Map1.xlsx
 
deze in G15?
PHP:
=ALS(EN(E12=F12;E13=F13;E14=F14);G12;0)
 
Nog een variant:
Code:
=(E12=F12)*(E13=F13)*(E14=F14)*G12
 
Dankje Sjonr en AlexCel

Beiden formules werken goed voor mij

Had hetzelfde gevonden ondertussen als Sjonr , maar in plaats van de cel had ik 10 gezet als waarde

Super bedankt in ieder geval :thumb:
 
Beste Oddhunter,

hoewel ik je ergernis over de toon kan begrijpen heeft Rikja wel een punt.. wat jij doet heet ook wel crossposten, het plaatsen van dezelfde vraag op meerdere forums. vrijwel alle forums hebben daar regels voor: en dat is ofwel het mag niet of je moet het in je openingsbericht vermelden. (of later melden als je de vraag later ook elders plaatst)

Ook hier op Help mij is hier een regel over. Alle regels vind je hier
die regels beginnen als eerste met

Forums

Heeft u uw vraag ook op een ander forum geplaatst vermeld dit dan met een link daarheen.
De helpers kunnen dan zien of en wat er al aanbevolen is.

Je zegt op oplossing.be ook dat je, net als hier, net lid was en de regel niet kende.. Dat is prima, dat komt vaker voor, maar hou er in het vervolg aljeblieft rekening mee.
 
@Rikja,

Als je geen deel uitmaakt van een vraag houdt je er dan ook buiten a.u.b.
Als je je toch geroepen voelt doe het dan a.u.b op een nette manier zoals roeljongman doet.

@oddhunter, lees even het berichtje van roeljongman, netter kan ik het ook niet verwoorden :)

Ik heb de vraag gesloten om verdere ophef te voorkomen.

m.v.g,
Rick van Lieshout

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan