• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

2 cellen, gelijke formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tsw

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Berichten
183
Goedemorgen,

Ik heb één vraag:
Ik heb in cel A2 een formule staan en ik wil in cel A12 precies dezelfde formule hebben staan.

Dus als ik in cel A2 de formule aanpas, moet dit voor cel A12 ook automatisch gebeuren. (en nog wel meer cellen)

Is dit mogelijk met een bepaalde verwijzing zonder hier VBA voor te gebruiken?

Gr. Tsw
 
Gaat het echt om de formule, of om het resultaat. Want als dat laatste het geval is volstaat =A2 in A12 toch gewoon?
 
Gaat echt om de formule.

Want Want ik kan ook de volgende verwijzing doen:
op blad1 is mijn invul blad:
Daar pas ik de formule van cel A5 aan.

Dan moet hij dezelfde formule ook op Blad2 hebben in cel A5.
Dus het gaat echt om de formule, niet om de uitkomst. (deze kan verschillend zijn i.v.m. andere tabbladen.)
 
Indien je in meerdere bladen in dezelfde cel dezelfde formule wilt zetten kan je de tabbladen met CTRL ingedrukt aanklikken en dan de formule wijzigen. Dan doet ie dat in alle geselecteerde bladen.
 
SjonR,

Dit heb ik inderdaad al vaker gedaan. Echter zit op de andere bladen soms een beveiliging waardoor deze niet kunnen worden aangepast
 
misschien moet je toch even een voorbeeldje plaatsen, want nu is het meer "raad wat er staat" dan concrete hulp.

Er zijn best wat formules te bedenken voor verwijzingen naar andere tabbladen, maar dat gaat niet zonder representatief voorbeeld. want ook het veranderen van meerdere formules in 1 keer is niet voor de handliggend
 
Met VBA is wel wat te fixen, maar als dat geen optie is houdt het op.
 
Helaas dat, word hem dan niet.

Misschien dan een andere manier:
Ik heb een SOMPRODUCT formule:
Code:
=SOMPRODUCT(M6:M9;N6:N9)

Nu wil ik M9 en de N9 'variabel' maken.

Het getal moet langer worden, ik kom tot de volgende formule:
Code:
=SOMPRODUCT(M6:M9;(VERSCHUIVING(N6:N9;0;O1)))

Dan staat in cel "O1" een waarde wat de formule moet worden verlengt.
Dus als ik daar een 10 invul, dan word de 9 een 19. Maar hij werkt nog niet 100%, komen jullie hier verder mee?
 
Het wordt tijd om je vraag toe te lichten met een helder voorbeeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan