Proxy server plotseling aan en veranderingen worden niet opgeslagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrissie123

Verenigingslid
Lid geworden
17 nov 2014
Berichten
72
Opgelost! Bedankt Lange Pier voor je suggestie.

Hallo,

Ik schrijf hier omdat ik ten einde raad ben. Ik kan niet meer op het internet via mijn laptop.
Ik zag in de instellingen dat er een proxyserver aanstaat.
HTTP: 127.0.0.1:8080
HTTPS: 127.0.0.1:8080
Nu probeer ik heb uit te schakelen maar het wordt niet opgeslagen, ook niet via configuratiescherm en ook niet via register.
Ik kan niks gebruiken maar ik kan vreemd genoeg wel op mijn zakelijke vps.
Systeemherstelpunten zijn er niet. Veilige modus kan niks oplossen. Antivirus geeft aan dat er geen problemen zijn. (Avast Premier)

Ik weet het niet meer, resetten doe ik graag nog niet maar als dat moet...
Ik hoop dat iemand de oplossing heeft.
 
Laatst bewerkt:
Welke browser gebruik je en waar zie je die instellingen?
 
Chrome.
Via Instellingen>Geavanceerde instellingen>Proxyinstellingen openen.
Daarna klik ik op LAN-Instellingen. Daar staat een vinkje bij Proxyserver gebruiken. Deze klik ik uit. Dan klik ik op OK en open ik LAN-Instellingen opnieuw. Dan zie ik dat mijn wijzigingen niet zijn opgeslagen.
 
Die ip adressen zijn van je local host.
Zet Marewarebytes op een stick en installeer die als je die nog niet hebt en scan de boel eens.
 
Sommige antivirus pakketten hebben een proxy-service. Heb je toevallig een dergelijk pakket verwijderd of geïnstalleerd?
 
Nee, ik gebruik deze al een lange tijd en ik heb deze op andere laptops in mijn gezin geïnstalleerd. Ik probeer Marewarebytes straks.
 
Ik heb Firefox extern geïnstalleerd. Deze is portable en dat is handig voor een usb stick. Firefox heeft zelf een instelling om proxyservers niet te gebruiken, ook al staat dat in het systeem. Nu heb ik ook Malmwarebytes geïnstalleerd!
 
Bedankt, Malmwarebytes werkt.
Avast Antivirus heeft een log en die heb ik even bekeken.
Er zat een virus op die mijn internet wou aftappen, maar Avast heeft hem gelijk verwijderd. Nu zaten er nog restjes op om proxyinstellingen af te dwingen. Die gingen naar een poort van het programma maar er was geen programma op poort 8080. Die heeft Malmwarebytes verwijderd.

Bedankt!

Met vriendelijke groeten,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan