Hoe een reparatie van beschadigde systeembestanden uit te voeren W7U

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.521
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Op internet staan 'tig' handleidingen om systeembestanden te controleren met sfc /scannow. En ook als ik zoek op repair systemfiles krijg ik dezelfde onzin. In werkelijkheid heeft het niets met reparatie te maken. Het bewijs:
Bij normaal opstarten en safe mode krijg ik als resultaat de mededeling dat er beschadigde bestanden gevonden zijn, maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld. Er wordt dan verwezen naar een log. Er wordt niet gevraagd naar een schijf te plaatsen en ook geen verdere uitleg. Wat schiet ik daar dan mee op. Dat is toch geen enkel antwoord op de vraag > repair systemfiles. Als ik zelf de originele, legale, betaalde schijf plaats krijg ik alleen de optie installeren.

Wie weet hoe ik dan wel een repair van de beschadigde systemfiles kan uitvoeren?
 
Plaats de originele installatieschijf in de speler en voer dan dat SFC commando uit.
 
Dan wordt nog niet om de schijf gevraagd. De schijf zelf heeft maar één optie en dat is Installeren!
 
Je hoeft niets met die schijf te doen. Die moet in de speler zitten op het moment dat dat SFC commando loopt. Daar haalt 'ie de eventueel te repareren bestanden vandaan. Die worden dus niet gerepareerd maar vervangen door een originele versie.
 
Was dat maar waar. Dan hoor je de schijf toch draaien als die bestanden overzet? En als je opnieuw die opdracht doet moet het gerepareerd zijn. Ik heb al aangegeven in mijn herinnering is dit puur een installatieschijf met geen repairfunctie bij aankoop van een nieuwe pc en zo worden consumenten bedonderd.
 
Laatst bewerkt:
Dat is geen antwoord op mijn reactie. Mijn fout is dat ik in een andere topic ben doorgegaan op dit onderwerp. En Femke gaf daarbij dezelfde link. Daar kom ik niet verder mee want het is niet waar wat Microsoft daar schrijft. Ik heb 100% uitgevoerd wat daar stond en er zitten in de string geen fouten. Dat is niet te verklaren! En dat heeft Microsoft wel vaker. Bedrog noemen ze dat. Iets wat zo simpel had moeten zijn is een drama en ben je uren mee bezig. Als ik er nou met de pet naar gooi, prima mag je mij op aanspreken maar ik lees en voer alles wel zes keer uit. Dit deugt niet van Microsoft en niemand spreekt ze er op aan.

Dit is die link.
 
Laatst bewerkt:
Aan jou dus de eer...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan