record kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Hallo,

In mijn project komt het heel regelmatig voor dat ik een record moet kopiëren. Dit nieuwe record is dus voor 85% van de data identiek aan het oude.
Wat niet gekopieerd moet worden is bvb een datumveld, dat moet in het nieuwe record leeg blijven
Wat aangepast moet worden is een "kodeveld" dat aangepast moet worden van bvb 020392280020 naar 020392280031

Hoe doe je dit op een "handige" manier?

Bedankt voor de hulp

Jean-Paul
 
Een kopie maken van een record doe je het handigst door voor de te dupliceren velden de standaardwaarde te veranderen. Dus als je op de knop <Nieuw record> drukt, dan leest de procedure eerst de huidige waarde van het veld uit, en poneert die als DefaultValue voor dat veld. Bij het aanmaken van het nieuwe record wordt de standaardwaarde dan ingevuld. Op die manier kun je precies bepalen welke velden wel en welke niet een dynamische waarde krijgen.
Voor je laatste vraag, het kodeveld, zul je toch meer informatie moeten geven want daar kan ik zo niet veel mee. Een kode kun je best met een functie standaardiseren, maar ik zie niet hoe je van 020392280020 naar 020392280031 kan gaan op een logische manier.
 
Oeoeoe da gaat boven mijn petje.. voorbeeldje?
 
Is heel simpel.
Code:
Me.Tekstveld.DefaultValue = Me.Tekstveld.Value
En dat dus voor alle velden. Deze opdrachten voer je dus eerst uit voordat je het nieuwe record maakt, anders werkt het niet.
 
en via welk commando voeg je dan een record toe? gewoon AddNew NA wat jij schrijft?
 
Ik neem aan dat je een knop gebruikt om een nieuw record te maken. Daar dus :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan