acer swich 10 "schijf" vol

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.474
Ik heb hier een acer switch 10 staan met een interne "schijf" van 28,4GB met win 10 er op.
Er wordt momenteel 26,6 GB gebruikt en het wordt dus krap. Zeer krap.
Dus een SD aangeschaft want er is niets aan hdd te vervangen. Die is op het moederbord geïntegreerd.
Ik heb de mappen downloads, documenten, video (die verder leeg is en blijft), afbeeldingen etc verplaatst naar die SD. Werkt perfect maar was maar 1GB. Appdata is nu nog 11 GB groot. Als die compleet te verplaatsen zou zijn dan is de winst in dit geval aanzienlijk.
Kan dat en hoe doe ik dat? Op schoonePC staat wel wat beschreven, maar dat gaat meer over dieper gelegen mappen. Is er iemand die daarmee hulp kan bieden?
De gebruiker van die Acer weet achteraf dat de keuze voor die acer niet geweldig was.
 
acer swich 10 "schijf" vol

Hallo.

En anders externe hd aanschaffen.
Heb ik hier ook gedaan.
Werkt perfect.

Groeten Cees.
 
Helaas japie57, als ik alle data overzet scheelt dat toch maar pakweg 1GB. Het is niet de data die roet in het eten gooit.
 
En #2 heb je ook al bekeken?
 
maar 1GB. Appdata is nu nog 11 GB groot. Als die compleet te verplaatsen zou zijn dan is de winst in dit geval aanzienlijk.
Kan dat en hoe doe ik dat?
Niet verplaatsen...
Mijn veel gebruikte destop is de Appdata map maar een paar GB en ik moet nog opruimen.
Dus maak oa de temp en internet mappen leeg in de Appdata map.
 
@edmoor,
Ja, gezien en doorgelezen, maar dat gaat me OP HET MOMENT boven mijn pet. Dat moet ik eerst nog een paar keer lezen, vertalen en laten bezinken voor dat ik er aan durf.
@Langepier
Zal ik doen, alleen dan moet dat ding weer eens hier zijn. Hij is niet van mij. Maar dan komt het als er nog geen oplossing gevonden is.
Ondertussen vond ik dit:
https://www.howtogeek.com/howto/16226/complete-guide-to-symbolic-links-symlinks-on-windows-or-linux/ maar ook hier eerst een paar keer lezen, vertalen en bezinken laten.
Ik heb dan Chris Hoffman ook gevraagd of dat met bv de hele user map kan. Alleen is er natuurlijk in zo'n korte tijd nog geen antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik eerst maar een systeem image maken op een externe schijf.
Imho als je weinig ervaring hebt hiermee. is het zo wie zo een riskante onderneming.

Maak eerst de temp mappen in de Appdata van alle gebruikers leeg, dat mag altijd (heb je wel admin rechten nodig om bij al hun Appdata mappen te komen, anders moet je 1 voor inloggen bij elk en hun eigen map leeg maken). Alleen die in gebruik zijn worden niet verwijderd.
Rapporteer dan eens hoeveel ruimte je dan vrij hebt.
 
Zoals aangegeven zal het hier even rustig worden. Die Acer is niet van mij en heb hem voorlopig niet hier.
Een backup maken, daarmee begin ik. Dat kun je niet riskeren.
Alle temp leegmaken, hoeft maar voor 1 gebruiker en evt de admin. Dus overzichtelijk en scheelt natuurlijk ook ruimte. Normaal doe ik dat met schijfopruiming, maar de temps even nalopen kan geen kwaad.
Wederom bedankt voor de tips.
 
Hallo,

Ik heb hetzelfde gehad. SSD (220 GB) ineens vol, was bij mij het programma GrabbIt de boosdoener. Je zou eens kunnen kijken met programma WinDirstat. Deze lees elke map op de computer en kijkt welke er veel opslag in beslag neem, kun je precies zien welke map het is en waar die staat:

https://windirstat.net/download.html

Succes.
 
Het programma wat Lange Pier adviseerde doet volgens mij ook zoiets.
Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan