Office 365 thuis inloggen met apart inlogpmogelijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je kunt overal inloggen. Vergeet vooral ook niet uit te loggen. Inloggen op al je apparaten dus.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar je moet bij de opstart van de pc eerst inloggen in Windows met een account dat er is....
Thuis dus en op je werk.
Maar dat wil niet zeggen dat je ook meteen in O365 ingelogd bent.
Als je het inloggen op O365 automatisch laat doen, is wellicht excel, word etc al wel ingelogd als dat ooit is toegestaan, voor de gebruiker die het laatste ingelogd was.

Nogmaals Win10 account bij opstarten van pc niet verwarren met O365 account.

Als je in de bibliotheek ingelogd bent, dan heb je weer een ander account, ook dan moet je voor O365 weer apart inloggen.
Het zijn gewoon 2 totaal onafhankelijke systemen.
 
Idd office 365 is heel wat anders dan windows 10. Maar je kunt office 365 overal en waar ook ter wereld gebruiken op iedere divice.

Op al je apparaten. Op je desktop, tablet en telefoon.* Office 365 + je apparaat + internet = productiviteit, waar je ook bent.

De vraagstelling is ook ietwat krom, aparte inlog mogelijkheid. Lief bedoeld hoor. :love::p
 
Laatst bewerkt:
Mijn vraag is niet krom. Op het werk kom ik immers direct in office 365 met elk account van office 365. Dit stel je in bij beheer Azure. Pc aanzetten en gelijk inloggen. Dat wil ik thuis ook. Afijn ik blijf nog even puzzelen. Route 99 heeft wel door wat ik bedoel.

Ik begrijp trouwens wel dat win 10 office 365 2 verschillende dingen zijn maar het gaat mij om het opstarten van je pc.
 
Laatst bewerkt:
Heb je de thuis pc wel aan Azure toegevoegd dan.... das wel zeer essentieel...
https://support.office.com/nl-nl/ar...business-2d7ff45e-0da0-4caa-89a9-48cabf41f193

Lees dat, maar zeker dit:
Windows 10-apparaten koppelen aan Azure AD van uw organisatie
Wanneer voor alle Windows-apparaten in uw organisatie een upgrade is uitgevoerd naar Windows 10 Pro makersupdate of als daarop Windows 10 Pro makersupdate al wordt uitgevoerd, kunt deze apparaten koppelen aan Azure Active Directory van uw organisatie. Als de apparaten eenmaal zijn gekoppeld, worden deze automatisch bijgewerkt naar Windows 10 Business, dat deel uitmaakt van het abonnement op Microsoft 365 Business.


En hier nog veel info over Azure zelf:
https://docs.microsoft.com/nl-nl/azure/active-directory/device-management-azure-portal
Apparaten beheren
De Azure-portal biedt een centrale locatie voor het beheren van uw apparaten. U toegang krijgen tot deze locatie met behulp van een directe koppeling of met de volgende handmatige stappen:
Aanmelden bij de Azure-portal als administrator.
Klik op de navigatiebalk links, Active Directory.


BTW: ik heb geen ervaring met Azure.
 
Laatst bewerkt:
Thuis heb ik m niet toegevoegd aan Azure. Dat zou ik dan moeten doen als beheerder. Maar dan zou alleen ik het kunnen dien en niet mijn collega's. Ben een klein beetje bekend met Azure. Ziet er wel mooi uit maar ook daar is niet alles bij de prijs inbegrepen.

Ga nog even puzzelen. Als ik eruit kom laat ik het jullie weten ☺
 
Dat idee had ik ook al want je moet dan een device toevoegen zoals ik op mijn werk heb gedaan.
 
Wat besloot je dan om het voor thuis eerst niet te doen?
Kunnen we als helpers van leren?
 
Goede vraag. Als beheerder heb je meer rechten. Maar het zou fijn zijn als andere users collega's kunnen inloggen met hun werk account en hun privé account. Dus vanaf het begin scherm
 
Volgens mij kan het op deze manier https://www.youtube.com/watch?v=3ZYixicp-2k echter ik heb geen Win 10 pro maar Win 10 Home. Of er zit een Azure abonnement aan vast kan ook nog. Maar het filmpje laat hier wel zien wat ik bedoel. Helaas kan dat bij mij dus niet.
 
Lees dat, maar zeker dit:
Windows 10-apparaten koppelen aan Azure AD van uw organisatie
Wanneer voor alle Windows-apparaten in uw organisatie een upgrade is uitgevoerd naar Windows 10 Pro makersupdate of als daarop Windows 10 Pro makersupdate al wordt uitgevoerd, kunt deze apparaten koppelen aan Azure Active Directory van uw organisatie. Als de apparaten eenmaal zijn gekoppeld, worden deze automatisch bijgewerkt naar Windows 10 Business, dat deel uitmaakt van het abonnement op Microsoft 365 Business.
 
De Home editie kan je niet in een domein hangen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan