Digitale faxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimBE

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2015
Berichten
151
Hallo,
Ik heb een HP 8715 gekocht en wil mijn inkomende faxen ook op de computer krijgen. Als ik deze functie activeer wordt de login van de computer gevraagd.
Ik start mijn pc op met een gmail account.
Maar deze gegevens worden niet aanvaardt door de printer.
Iemand een idee wat ik moet doen ? Bestaat er nog een andere login ?
 
En de handleiding???
Ik kom dit tegen:
https://support.hp.com/nl-nl/document/c03266788

Spraak- en faxlijn met een computermodem
Volg deze stappen om de printer in te stellen op een spraak- en faxlijn met een computermodem.
OPMERKING:
Voor deze procedure zijn een telefoonlijnsplitter en extra tweeaderige telefoonsnoeren vereist.
Sluit een telefoonsnoer aan tussen de poort voor de telefoonuitgang aan de achterkant van de printer en de enkele poort aan de voorkant van een telefoonlijnsplitter.
Sluit het telefoonsnoer van de inbelverbinding aan op een van de twee poorten aan de achterkant van de telefoonlijnsplitter.
Sluit het telefoonsnoer dat is verbonden met de telefoon aan op de andere poort aan de achterkant van de telefoonlijnsplitter.
Sluit het telefoonsnoer dat bij de printer is geleverd aan op de faxpoort op de printer en vervolgens op de telefoonaansluiting.
Als de modemsoftware is ingesteld om automatisch faxen te ontvangen die naar de computer worden gestuurd, schakelt u deze instelling uit.
OPMERKING:
Als u de instelling in uw modemsoftware voor het automatisch ontvangen van faxen niet uitschakelt, kan de printer kan geen faxen ontvangen.

En als je een ander apparaat op je pc wilt komen, kan het zijn dat om de inlog gegevens wordt gevraagd.
Bij mijn Iphone ook, dan moet ik toestemming geven.

Lees de handleiding eens goed door. Dit vond ik via Google maar hoeft nog niet goed te zijn.
 
Laatst bewerkt:
Alles werkt en ik kan faxen ontvangen maar om ze naar de pc te sturen heb ik de login van de pc nodig.
Ik heb enkel een gmail account en deze blijkt niet de goede login te zijn.
Bestaat er nog een andere login ?
 
Misschien een gebruiker met de naam "Iedereen" toevoegen en deze volledig beheer toewijzen zodat er op de schijf geschreven kan worden....?
Heb je een gedeelde map gemaakt waar het apparaat de faxen in moet plaatsen..?
Hoe zijn de machtigingen van deze gedeelde map ingesteld..?
Zou "delen met gebruikersnaam en wachtwoord" in elk geval uitzetten voor die map.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een map op mijn bureaublad.
Met de vorige HP ging dat vanzelf
 
Wellicht houdt de firewall of de antivirusscanner het tegen...
Maar ik verwacht eigenlijk dat het puur een kwestie van machtigingen is dus dat zou ik als eerst controleren...
 
Ik start mijn pc op met een gmail account.
Leg dit eens uit.
Normaal start je Windows 10 (klopt dit) op met een lokaal account of een Microsoft account.

Maak anders een lokaal account aan en start daar eens van op zodat het actief is.
Dan deel je daar een aparte map, het liefst op de D schijf, als je het op de C-schijf doet dan in de root en niet onder de users/gebruikers map.
Zorg ook dat de juiste personen in die map kunnen.

Log weer uit en in in zoals je deed. Maak op je buro blad een snelkoppeling aan naar de map, dan lijkt het net of ie op het buro blad zelf staat...

Ook, nu fax configgen en zet de nieuwe user met ww erin.
En?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan