controle van excelbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterrv

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2018
Berichten
19
Hoihoi, Misschien kan iemand mij de juiste richting in helpen. Ik wil voor mijn vereniging iets maken. Aan de hand van een invulscherm moet er gechecked worden of die naam in een tabel voorkomt. Zoja; dan moet er iets op het scherm verschijnen (grote groene OK oid, komt het niet voor; dan een rode NEE).

Tip/trucs of voorbeelden zouden mij heel erg helpen
 
Een voorbeeld zou inderdaad helpen.
 
plaats eens een bestandje met wat je nu al hebt, of heb je nog niets?
 
Zorg daar dan eerst voor en kunnen we verder kijken.
 
En wat heeft e.e.a. met je titel te maken?
 
Je kunt beter antwoord geven op deze vraag: wat wil je eigenlijk? Want ik zie een tabel en een formulier, maar het formulier is niet gebonden aan de tabel, en er staat ook geen keuzelijst op die dat wél is. Dus wat wil je precies? Volgens mij heb je alleen maar nodeloos Excel mensen wakker gehouden...
 
Nu ik mijn beginpost lees, kom ik tot de conclusie dat ik het waardeloos heb uitgelegd. Ik zal het nog eens proberen.

Wij hebben een excelbestand met verenigingleden. Deze importeer ik naar access. Ik wil doormiddel van een barcode op een kaartje (dit hebben verenigingleden bij hun) dat scannen en bij het scannen zou ik een vorm van herkening willen ..... dus, Scannen en dan geeft ie het aan of die gene in het bestand voorkomt.

Sorry voor de onduidelijkheid
 
Scannen is in beginsel niet veel anders dan m.b.v. een apparaat iets inlezen in een cel (Excel) of in een veld (Access). Als de scanner werkt, dan krijg je dat veld dus prima gevuld. Je wilt dus de vanuit de scanner ingelezen waarde controleren of die waarde voorkomt in je tabel? En voor dat scannen gebruik je dan het formulier <frmInvulform> en de check moet gebeuren op de tabel <tblVoorbeeld>?
Als ik dat goed zie, dan kan ik je zo in ieder geval niet helpen, tenzij je mij een batch verenigingskaarten en een scanner opstuurt, want ik heb geen van beiden... :) Wél zou ik je kunnen helpen met een procedure die de ingelezen waarde controleert op de tabel.
 
Hoi OctaFish, Mij helpen met een procedure zou ik heel erg op prijs stellen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan