Eén record als rapport exporteren als PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomswaelen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Berichten
349
Is het mogelijk om vanuit een formulier een knop te creëren, die:

- een rapport opent dat enkel dat record weergeeft dat op dat moment open stond in het formulier
- dat rapport te exporteren als PDF
- dat rapport af te drukken (dit hoeft zelfs niet, omdat men nadien ook de PDF manueel kan afdrukken)

Het rapport openen met dat ene record kan je in de macroweergave door de WHERE-voorwaarde in te vullen.

In de functie ExporterenMetOpmaak kan je echter geen WHERE invullen.

Zou het mogelijk zijn om de WHERE-conditie in te bouwen in een OnOpen-event van het rapport zelf?

Wie kan mij op weg helpen? :)
 
Waarom moet het rapport geopend worden? Waarom moet het worden afgedrukt? Een PDF hoef je uiteraard niet af te drukken, dat is bij digitale documenten niet nodig. Anders hadden ze de pdf ook niet uit hoeven vinden :)
Maar ja, het kan, en nee, niet met een macro. Daar kan (lees: wil) ik je ook niet mee helpen.
Mijn werkwijze is simpel: ik gebruik een ‘dynamische’ query waarvan ik steeds de SQL aanpas middels een QueryDefs procedure. Je kunt een filter in die query zetten zodat het rapport gefilterd is. Vervolgens exporteer je het rapport als pdf, en/of mail je de pdf naar gewenste persoon/klant.
 
Waarom moet het rapport geopend worden? Waarom moet het worden afgedrukt? Een PDF hoef je uiteraard niet af te drukken, dat is bij digitale documenten niet nodig. Anders hadden ze de pdf ook niet uit hoeven vinden :)

Omdat ik zeg dat het zo is :p Ik heb dit nodig om per post op te sturen (yes, I know) en om elektronisch op te slaan. PDF aanmaken en mailen is uiteraard ook mogelijk.

Maar ja, het kan, en nee, niet met een macro. Daar kan (lees: wil) ik je ook niet mee helpen.
Mijn werkwijze is simpel: ik gebruik een ‘dynamische’ query waarvan ik steeds de SQL aanpas middels een QueryDefs procedure. Je kunt een filter in die query zetten zodat het rapport gefilterd is. Vervolgens exporteer je het rapport als pdf, en/of mail je de pdf naar gewenste persoon/klant.

Ik was inderdaad zelf ook al tot deze oplossing gekomen :) Ik maak een query aan die filtert op een uniek gegeven (ik ga wellicht voor de autonummering) dat op dat moment in het openstaande formulier geopend is. Op basis daarvan creëer ik mijn rapport. Dat rapport kan ik dan weer exporteren als PDF.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan