iTunes bib. op externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peterpost

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Berichten
48
Ik wil dat iTunes een externe schijf gebruikt voor de bibliotheek met OS X gaat dat heel makkelijk maar met Windows kom ik er niet uit met apparaat beheer zie ik wel die harde schijf maar met iTunes kan ik hem niet vinden hoe moet dat?

https://support.apple.com/nl-nl/HT201596
 
Wil je de bestaande bibliotheek verplaatsen of een nieuwe bibliotheek aanleggen?
 
De hele bibliotheek staat al op die externe schijf met OS X werkt dat prima.Ik denk dus dat ik met Windows een nieuwe bib moet aanleggen.(ik gebruik dus bootcamp op m'n Mac een schijf is voor OS X de ander is Windows)
 
iTunes starten met shift ingedrukt.
 
Laatst bewerkt:
Oké, dat is een iets andere vraag. Zie je de schijf überhaupt wel ergens in Windows?
 
Ja met dat schijf hulpprogramma is die schijf wel te zien maar als ik shift enz. doe dan weet ik hem niet te vinden

Schermafbeelding 2018-04-08 om 14.08.07.png
 
Waar zie je hem dan? Ik zie de externe schijf namelijk niet.
 
Dat is dus wat ik te zien krijg met iTunes starten en shift ingedrukt houden.
 
Ah, vandaar, sorry. En waar zie je hem dan wel, binnen Windows?
 
als ik met rechts klik op window links onder krijg ik dat schermpje met de verschillende opties te zien daar staat schijf beheer(sorry ik noemde het steeds apparaat beheer) daarmee komt de externe schijf wel te voorschijn.Schermafbeelding 2018-04-08 om 14.16.08.png
 
Dit probleem ligt buiten iTunes. Het klinkt namelijk alsof de schijf niet geformatteerd is in een formaat waarmee Windows overweg kan. Is de schijf verder leeg/schoon/nieuw?
 
Het gaat dus steeds om één en dezelfde schijf. Daar zit de kern van het probleem: Windows kan niet overweg met Mac-schijven en andersom kan dit beperkt.

Ik snap overigens niet wat je dan bedoelt met "ik gebruik dus bootcamp op m'n Mac een schijf is voor OS X de ander is Windows". Dat klinkt alsof je twee schijven hebt, één voor Mac en één voor Windows.
 
Ja er zitten twee schijven in m'n Mac.
Als ik het goed begrijp kan Window de schijf niet lezen opnieuw formatteren is erg omslachtig,een andere optie is misschien om een tweede externe schijf er aan te hangen die zo bewerken dat Windows hem wel kan lezen en daar de bib. naar kopieren
 
Dat is inderdaad een manier. Wat is je uiteindelijke doel? Muziek spelen vanaf macOS en Windows?
 
Precies ik met Windows ook mijn muziek kunnen afspelen en/of toevoegen.Je heb me goed geholpen het is me nu duidelijk waarom het niet ging bedankt.
 
Geen dank. Advies: overweeg opslag die met beiden overweg kan. Dan kom je al snel uit op een NAS. Synology bevat prima iTunes-oplossingen.

Je zult nu in een probleem-cyclus blijven zitten omdat je A nooit volledig compatibel krijgt met B.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan