Heb iets gedaan maar hoe herstel ik het

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.100
Heb in acces iets veranderd waardoor in ontwerpweergave de bestaande velden toevoegen en eigenschappenvenster niet meer werken.
Wat zou dit kunnen zijn en hoe zet ik deze weer normaal?
 
Ik snap niet helemaal wat je probleem is; je kunt, als je niet meer in de ontwerpweergave kunt, eens kijken bij <Opties>, <Huidige database> of opties goed staan, zoals <Speciale Access toetsen gebruiken> en <Volledige menu's toestaan>. Sowieso zou je overal bij moeten kunnen als je de db met de <Shift> toets ingedrukt opent. Tenzij dat met een procedure is uitgeschakeld, maar daar ga ik even niet van uit.
 
Ik zie net dat als ik naar weergave wil gaan deze licht van kleur is en niet werkt wel als ik via de muis het blad open wordt de kleur weer normaal.
dus denk zelf dat ik iets met de weergave heb gedaan maar wat ???? en de optie`s die u aangeeft staan goed .
 
Laatst bewerkt:
Backup terugzetten? Ik neem aan dat je bij zoiets aan zgn "versioning" doet? (=tussentijdse versies ook apart bewaren)
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je niks aan als het een programma instelling is geweest; die werkt dan in alle databases door. Ben benieuwd of Dino daar overigens ook last van heeft!
 
Heb hem nog nooit nodig gehad maar is er een reset naar defaults dan mogelijk?
 
Bij mijn weten niet. Je zou dan een herstel kunnen overwegen. Access kent niet, zoals de overige pakketten, een standaardsjabloon. Wel kun je een sjabloon binnen een db instellen voor rapporten en formulieren.
 
OctaFish

klopt ander database heeft zelfde probleem .
 
Dan heb je dus in de algemene instellingen iets veranderd. Loop alles rustig na, en kijk welke opties aan- of uit staan die de oorzaak zouden kunnen zijn.
 
Doe dus niks anders dan doorlopen van instellingen maar vinden ho maar
 
VanJan

dit werkt niet
probleem is dat deze twee niet werken Naamloos.png
 
De knoppen zijn niet grijs, dus die zouden moeten werken. Heeft het wellicht met de beveiliging van je formulier te maken? Heb je, als je het ook in andere databases nu hebt, die eerst wel goed werkten, al een Office Herstel uitgevoerd?
 
Heb zelf compleet er af gegooid en opnieuw office install gedaan maar probleem blijft .
Alle databases die ik opstart hebben dit probleem
 
Beste,

Hebt ge het volgende al geprobeerd,
- database comprimeren en herstellen ?
- toets alt + f8 in ontwerpweergave ?
- zijn er geen ontbrekende verwijzingen in de programmacode ?

Mvg,
Jan
 
Ik geef het op weet niet wat er aan de hand kan zijn .
Zelfs optie f8 werkt niet of er gebeurd niks
 
Heb je de office secties in het register leeg gemaakt?
Soms blijven settings daar in hangen, vroeger had je daar ini bestanden voor maar ik weet niet beter dan dat Office het via het register doet.
Ik heb het automatisch inloggen op mijn werk account met de HUP versies van O2016 ook via het register er uit gesloopt.
Met een enable disable reg bestandje kan ik het handmatig doen. Anders kom ik automatisch op het sharepoint deel van mijn werk en dat wil ik thuis niet automatisch.
Dus de-installeren en zoeken naar de sleutel van office en resten ervan.

Bij mij stond het hier, als voorbeeld
Code:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\16.0\Common\SignIn]
 
Heb hem opgelost door in regedit de deel access in 16 te verwijderen nu werkt die weer dank voor de tip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan