• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Aantal unieke waardes weergeven in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

TMD

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2015
Berichten
52
Goedemorgen,

Voor een data analyse wil ik graag in een draaitabel tellen hoeveel personeel er ingezet is op een dag. De moeilijkheid zit hem voor mij in de dubbele regels die de chauffeurs hebben in mijn tabel. Ik heb een voorbeeld in het klein nagemaakt en in een excel gezet. Ik denk dat ik dit kan oplossen door een berekend veld in te voegen maar ik krijg dit niet goed. In het excelbestand onder resultaat heb ik ingevoegd hoe ik het er uiteindelijk uit zou willen krijgen.

Iemand die hier een makkelijke oplossing voor heeft?

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
Voeg jouw draaitabel toe aan het "Data-Model" je kunt dan ipv 'count' ==> 'distinct count' gebruiken.
Voor jouw 'Eindtotaal' tellingen zul je nog wel wat moeten verzinnen
 
Of met een hulpkolom in jouw bron-data
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    81,8 KB · Weergaven: 843
Hi Eric,

Dit werkt perfect. ik had alleen maar beschikking tot excel 2010 en daar kon ik de eerste oplossing van jou niet vinden. Ik heb inmiddels Office 2016 gekregen en hiermee is het opgelost.

Bedankt voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan