php mysql lastig script

Status
Niet open voor verdere reacties.

superpeter

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2008
Berichten
42
hallo allemaal

ik ben opzoek naar een oplossing om het volgende voor elkaar te krijgen
ik wil dat ik met een script (bv php) in de database "jenp" op zoek ga naar de tabel "wp_users"

ik wil met dat script van alle gebruikers waarvan de de kolom "user_status" 0 is de id's hebben die in de kolom "ID"

vervolgens wil ik dat

dat er in tabel "wp_bp_xprofile_data"
bij bij kolom "field_id" 2 en "userid"zo als hij is opgehaald uit "user_status" kolom "ID" gekeken word of er iets staat bij "value" en zo ja ook die gegevens worden opgehaald.

daarna wil ik dat met deze gegevens gekeken word in de tabel "mysql_whitelist" bij "id_wp" de id word gezet zo als hij is op gehaald uit "user_status" bij ID
en de kolom "UUID" word neer gezet wat er is op gehaald uit "value"

is dit mogelijk en zo ja hoe.
mocht het een lastig programmeer werk zijn dan kan in overleg ik wel kijken of ik er een kleine vergoeding tegen over kan zetten.
echter wil ik bij voorbaat zeggen dat ik het hobbymatig doe en ik ook weer geen grote bedragen er tegen over kan zetten.

alvast bedankt
groeten: peter
 
Dus wat ik tussen de regels lees is dat er hier om een wp gaat en database?

Dus als je het laat doen wil je vermoedelijk dat het automatisch gebeurt denk aan triggers in de database ook dan is het enkel mysql of ...

Wat moet die php eigenlijk doen iets tonen .

Geef aan of je de volledige rechten hebt van de database (een dump zonder content kan wel nuttig zijn) en als je volledige rechten hebt kan je ook in andere tabelen gaan lezen zie database mysql zelf
 
je leest inderdaad goed tussen de regels door het gaat inderdaad om wp (wordpress) en mysql
ik zal voor het gemak maar ook even zeggen wat het probleem is en wat ik wil bereiken

het probleem:
last van lolbroeken die het leuk schijnen te vinden om mijn minecraft server de boel te slopen, en op men site's en dergelijk ook te lopen klieren.

bedachte oplossing:
ik zorg dat men zit op men website moet registreren en de registratie zowel een email verevicatie plus ene goedkeuring door een admin nodig heeft al vorens toegang te hebben tot men site.
en dit werkt ook al naar behoren.
naar registratie kan men bij zen profiel een extra veld in vullen waarin ze hun minecraft uuid ofwel userid kunnen neer zetten en deze dan word verwerkt en in de tabel mysql_whitelist.
zodra hun id in de mysql_whitelist staat dan kunnen ze op de minecraft server omdat ze dan op de whitlist staan.
op die manier heb je zicht op wie er op komt en kan ik altijd contact op nemen omdat ik ook het email adres heb van de betreffende gebruiker.
zo hoop ik de grapjassen beetje buit te duur te houden
wat php moet doen is gewoon een script zijn om dus uit de ene tabel iets op halen en in de andere tabel wanneer nodig plaatsen.
maar dit hoeft niet perse php te zijn.
echter omdat ik van php nog enigszins een heel klijn beetje af weet en van php weet dat die met mysql overweg kan heb ik daar in eerste instantie voor ge kozen.

ook als het een andere methode word zou het fijn zijn als er wat uit leg bij gegeven word 1 omdat ik erl alleen maar van kan leren en 2 omdat dit vraagstuk zeer waarschijnlijk nog paar keer ga krijgen maar dan voor irc jabber teamspeak3 en een 2de site.
en als ik het script of de oplossing zelf snap hoef ik niet iedere keer hier om hulp te vragen.
overigens moet de oplossing komen te draaien op een debian linux server
wat de rechte betreft ik heb root rechten op ALLES tot men beschikking ofwel eigen server

groeten: peter
 
Dus wat ik denk wat het gemakelijkst zou zijn is dat je het aanpast:
Indien men registreert dan maak je een mysql user en wachtwoord aan (nu gaat mysql zelf gaan waken over de mogelijkheden) update delete ...
dus moet je de registratie aanpassen en de databasefile zal voor elke gebruiker anders zijn dus dynamisch.
Dus zal je vergelijken en dan heb je een public user die overblijft als niemand ingelogd is.

Dan zal je eens moeten kijken naar logs en ectra... van mysql je kan veel userinfo bemachtigen (weet als je ooit geld gaat verdien ermee er bestaat ook mysql enterprised)

En als je een vergoeding wil geven helpmij wil graag donaties ontvangen. Een moderater zal je de pagina wel tonen.

Je kan ook mailen naar helpmij@one2try.be om mij specifieke hulp vragen voor informatie van het tracken van personen (zal shell comando's zijn) bekijk ook eens wat de comando ..
ref:https://stackoverflow.com/questions/3031412/how-to-export-a-mysql-database-using-command-prompt
mysqldump -u YourUser -p YourDatabaseName > wantedsqlfile.sql
mysqldump databasenaam > filename.sql
 
Laatst bewerkt:
Indien men registreert dan maak je een mysql user en wachtwoord aan
Ik hoop dat je niet de users van MySQL zelf bedoeld...
 
helaas moet ik bekennen dat het mij denk ik boven men pet gaat om het goed te doen.
ik ga hier dus nog zeker bij een van de replay posters op terug komen via privé om te kijken of hun iets kunnen/willen doen tegen vergoeding.
echter kom ik er op terug zodra alle dingen werken zodat het in 1 keer goed ge maakt kan worden.
dus word vervolgd.
en wat het helpmij.nl forum betreft ook daar ga ik wel keer ene donatie aan doen echter zo als gezegd heb ik geen grote bedragen te besteden aan gezien ik alles hobbymatig doe en natuurlijk eest men eigen dingen werkende wil hebben.
maar helpmij.nl gaat dus ook zeker nog wel wat van mij krijgen.
 
Ik hoop dat je niet de users van MySQL zelf bedoeld...

Ja dat bedoel ik en ik weet dat wp geen goed cms is omdat te doen "er wordt al mee gewerkt" anders moet er bekeken worden wat er al is gedaan en het overzetten naar een veiliger systeem. Ik heb het hier al meermaals gezegt dat wp niet zo veilig is maar mensen blijken dat niet te willen begrijpen .Ik blijf op site's die geen wp zijn standaart aanvallen voor een wp zien en dit toont aan dat het zo gemakelijk is dat er een tool voor geschreven is.

Om het juist aan te geven zijn de mogelijkheden van mysql users van mysql zelf veel ruimer dan wat ook je kan elk tabel en of mogelijkheid ectra .
wp is gebouwt voor gedeelde hosting en dat maakt dat zij het niet zo voorzien hebben . Elke beter systeem voor de betere bedrijven werkt op zulke mannier

Zie ik je ook op mysql excl. days? volgende week
 
goede morgen.
als eerste wat de users betreft: aan de mysql users gaan rommelen lijkt me zeker geen goede optie.
aan gezien je dan zeer sterk de kans loopt dat men in de database gaat of kan gaan rommelen.
dus de database users moeten we denk ik zo van af blijven.
wat wordpress betreft die staat inderdaad nu geïnstalleerd echter moet ik daar nog zo ongeveer alles aan instellen pagina's maken enz enz enz dus wisselen van cms is nog wel bespreekbaar.
echter voordat ik voor wordpress koos had ik ook ge keken naar joumla en naar e107.
waarbij joumla meteen af viel omdat die zo lek schijnt te zijn als een vergiet en ZEER onbetrouwbaar en hacker gevoelig is dus die viel al meteen af.
e107 was een cms systeem waar ik wel enige oren naar had echter had die qua mogelijk heden veel minder dan wordpress.
echter mochten jullie een goed cms systeem hebben/kennen die de volgende mogelijkheden zo wie zo heeft en ook gratis is dan wil ik daar zeker naar kijken.
- mogelijk heden tot het maken van ene sociale media platforum (zo als bij wordpress kan met budypress)
- mogelijkheden voor forums (zo als met bbpress in wordpress)
- widgets plaatsen aan linker + rechter zijkant onder en bovenkant.
- rss
- mobiel geschikt
- teamspeak en discord widgets
- irc chatbox
- registratie door gebruiker met vervicatie email + admin goedkeuring van account
- chaptch op registratie pagina.
- custom profile field zo als dus bv toe voegen van minecraft id (en dan de mogelijkheid ze pas beschikbaar te hebben naar dat account is goed ge keurt en ingelogd)
groeten: peter
 
Ik blijf op site's die geen wp zijn standaart aanvallen voor een wp zien en dit toont aan dat het zo gemakelijk is dat er een tool voor geschreven is.
Dit is te kort door de bocht. Laten we aannemen dat de verhouding in rondrijdende Mercedes'en en Tesla's 100.000 op 1 is. Logisch dat er in absolute aantallen meer in een Mercedes wordt ingebroken dan in een Tesla. Toon je dan hiermee aan dat een Mercedes een hele inbraakgevoelige auto is? Nee!
Je gaat uit van absolute getallen ipv percentages. Statistisch gezien klopt je redenering niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan