automatisch rapport sturen als antwoord op email

Status
Niet open voor verdere reacties.

steve3

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2017
Berichten
27
ter info: access 2007 (97 was niet meer te doen)

Om mij aan te passen aan een komende wetgeving, moet ik aan klanten de mogelijkheid geven om hun persoonlijke
cliëntendossier in te kijken.

Dit is hoe ik het wil doen:


1) Ik heb een inlogformulier met de velden 1) 'gebruikersnaam' = emailadres en2) passwoord.
Wanneer de ingebrachte gegevens correct zijn, wordt er een raport verzonden naar het emailadres in pdf-formaat.
Nà heel wat gegoogel werkt dat perfect. (ik doe het momenteel in de testfase via gmail, maar outlook is geen probleem.)

2)Nu de vraag (voor ik begin te studeren op iets wat me uiteindelijk misschien toch niet zal lukken):
a) kan ik (zonder sharepoint te gebruiken, want dat lijkt me nogal duur) een contactknop (email) op mijn website
zetten, waarin cliënt dan dat inlogformulier invult, op de 'sendbutton' (of bevestigknop) drukt, en dat access dan die
mail uitleest en het rapport automatisch verzendt.
De bedoeling is dus niet dat de klant toegang heeft tot de database, ik wil enkel de email kunnen opstellen
en hem dan uitlezen in mijn accessdatabase
.

b) Ik wens uiteraard niet dat klantgegevens in handen van hackers vallen. Wat is de beste (eenvoudige) beveiliging
die ik kan inbouwen? (eventueel met inlezen identiteitskaart? - werkt intussen ook, met dank aan Johan RVT)




Graag had ik hier advies over. (mijn programmeerkennis is beperkt dus hou daar alsjeblieft rekening mee).
Een link om me in de goede richting te sturen is ook al goed, maar ik vind zelf niet echt iets op het internet.

Eén code heb ik nog wel gevonden, misschien kan ik dat wel aanpassen,???

HTML:
Dim HTMLDoc As HTMLDocument
Dim MyBrowser As InternetExplorer
 Sub MyGmail()

 Dim MyHTML_Element As IHTMLElement
 Dim MyURL As String
 On Error GoTo Err_Clear
 MyURL = "https://www.gmail.com"
 Set MyBrowser = New InternetExplorer
 MyBrowser.Silent = True
 MyBrowser.navigate MyURL
 MyBrowser.Visible = True
 Do
 Loop Until MyBrowser.readyState = READYSTATE_COMPLETE
 Set HTMLDoc = MyBrowser.document
 HTMLDoc.all.Email.Value = "dinesh.takyar@gmail.com" 'Enter your email id here
 HTMLDoc.all.passwd.Value = "abc+123" 'Enter your password here
 For Each MyHTML_Element In HTMLDoc.getElementsByTagName("input")
 If MyHTML_Element.Type = "submit" Then MyHTML_Element.Click: Exit For
 Next
Err_Clear:
 If Err <> 0 Then
 Err.Clear
 Resume Next
 End If

Alvast bedankt voor alle hulp en advies
 
Keep it simple:

- inlogformulier op je website (gebruik ook captcha)
- jij ontvangt een email met een verzoek voor het opvragen van een dossier
- genereer de dossiers in MS Access op basis van email adres van cliënten
- verstuur de dossiers vanuit MS Access naar de email adressen van de cliënten in kwestie

Tardis
 
Ik heb vorige week nog code gepost (en een voorbeeld) waarmee je mail kunt inlezen in Access. Dus de techniek om een vast format uit te lezen uit een mail is niet zo moeilijk. Als jij dat formulier op je website hebt dat op een correcte manier ingevuld en gemaild wordt, is dat dus geen enkel probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan