• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand ontgrendelen zonder wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaspernolles

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2015
Berichten
40
Ik heb een excel bestand dat is vergrendelt met een wachtwoord, is er een manier om dit te ontgrendelen? Of wordt dat het hele bestand namaken.
De eigenaar ken ik niet, ben via via via aan het bestand gekomen en heb geprobeerd de weg terug te bewandelen om achter het wachtwoord te komen maar dit is niet gelukt.
 
Word er bij het openen al een Paswoord gevraagd?
Of is het een blad beveiliging?
 
Hier zijn zeker manieren voor, maar dat ga ik niet voor je doen.

Mensen zetten niet voor niets wachtwoorden op bestanden...
 
Je zou kunnen overwegen om op zijn minst het bestand mee te posten bij de vraag.
 
Hier zijn zeker manieren voor, maar dat ga ik niet voor je doen.

Mensen zetten niet voor niets wachtwoorden op bestanden...

Sinds office 2007 is de werkmapbeveiliging niet meer zo makkelijk te kraken meen ik. Ik maak er beroepshalve wel gebruik van.
Of weet jij een manier? Het bestand in bijlage bevat alleen een plaatje.
 

Bijlagen

  • Scarlett.xlsx
    153,5 KB · Weergaven: 492
Laatst bewerkt:
@Timshel

Volledig met je eens. Werkmapbeveiliging is mijn inziens niet met een truc te openen, behalve met brute force.

Echter heeft TS het over het bestand namaken, dus hierdoor verwacht ik geen werkmapbeveiliging.
 
Charmante Dame :).
Met KristiaanL eens. Zit eerder aan werkblad beveiliging te denken. Jaren geleden hier wel code voor gevonden maar of die nog werkt onder office 2016 weet ik niet.
 
Het gaat om een blad beveiliging. Het is een groot bestand, met prachtige dingen en alleen ook met in mijn ogen overbodige zaken die er er graag uit zou willen halen.
Dacht, misschien is er een manier om het wachtwoord daar te omzeilen.
 
Als je het bestand plaats en iemand wil dit voor je doen, hij of zij er 30 sec. Voor nodig heeft.
 
Ik kan hem niet uploaden. Het bestand is 9,7 mb groot.
Ik heb een deel eruit gehaald, waarvan ik verwacht het met de huidige tabbladen weer terug te kunnen zetten. *Knip*

Alvast heel erg bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is op helpmij.nl niet de bedoeling dat men andermans beveiligde bestanden gaat ontsleutelen.
Ik sluit de vraag en verwijder alle bijlage.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan