• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Welke formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rabberzzz

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2018
Berichten
59
Ik loop even vast met de juiste formule gebruiken, omdat ik graag bepaalde gegevens niet meer handmatig wil invoeren.
Vergelijken, index en verticaal zoeken lijken mij niet verder te helpen.

Iemand enig idee welke formule wel werkt?

Het doel is om in elke cel van B48:B57 automatisch te laten invullen op basis dynamische waardes binnen het bereik van C28:C37, waarbij A28:A37 ook mee verbonden zijn.

Vb. bij B48 en C48 zoek ik de eerste waarde gelijk aan en/of boven de 90% in het C28:C37 bereik en noteer ik dit getal in cel C48 onder 'door zeef (%)' en de opening die op dezelfde rij staat in kolom A(bereik: A28:A37) noteer ik in B48.

Dit doe ik ook bij de rest in het groene gedeelte van B48:C57, waarbij de eerste waarde na kleiner of groter dan de waarde in A48:A57 vergeleken wordt met C28:C37 en A28:A37 en genoteerd wordt in respectievelijk C48:C57 en B48:B57.

In de afbeelding probeer ik dmv lijntjes mijn verhaal duidelijk te maken.

Zeving.jpg

Bekijk bijlage Deeltjesgrootte .xlsx
 
Zo wellicht (zie blauwe cellen)
 

Bijlagen

  • Deeltjesgrootte_rebmog.xlsx
    248,4 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Of zo?
zie gele cellen
 

Bijlagen

  • Kopie van Deeltjesgrootte .xlsx
    249 KB · Weergaven: 40
ONGEKEND snel en effectief!

Beide werken 100%, dank daarvoor!

Eerlijk gezegd geen directe oplossing verwacht, wel een bepaalde richting. Dus deze twee oplossingen zijn boven mijn verwachting.
Leuk om het verschil te zien, waar Rebmog een kleine workaround bedacht heeft van een extra kolom om de waardes aan te geven. Zoals ik zelf ook zou denken.
Met aan de andere kant de gebruikte formules van Plonske die de waardes gericht vindt in Kolom A48:A57.
Fijn om te leren dat bij (A48;6;2) de 6 de zesde cijfer of letter aangeeft van links gezien in cel A48 en 2 vanaf rechts en dat alles daartussen gezien wordt als de waarde waarmee gewerkt wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan