• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rijen en kolommen vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronsom

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2012
Berichten
232
Hallo allemaal,

Ik ben de vraag al meerdere malen tegen gekomen op het forum maar kan niet echt een antwoord vinden wat bij mijn vraag past.
Ik wil graag weten of het kan en hoe ik kolommen en rijen tegelijk kan vastzetten.
In het voorbeeld bestand wil ik graag dat het rode vlak blijft bewegen terwijl de gele vlakken niet mee bewegen.

Vriendelijke groet,

Ronsom
 

Bijlagen

  • rijen en kolommen.xlsx
    8,1 KB · Weergaven: 91
Misschien in de help eens zoeken op Freeze Panes (Titels Blokkeren in NL denk ik)
 
Klik in je voorbeeld document op de cel F4 en dan, inderdaad, in het menu Beeld op Blokkeren.
Kies dan Titels blokkeren.
 
Hallo Vena en Edmoor,

Bedankt voor jullie reactie.
De functie ken ik, in het voorbeeld heb ik hem toegepast. Dit is alleen niet het resultaat wat ik zoek.
 

Bijlagen

  • rijen en kolommen.xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 70
Hallo Vena,

In de kolommen die ik vast wil zetten heb ik tabel staan met gegevens die ik kan veranderen. Deze veranderingen hebben invloed op het gedeelte wat ik wil laten bewegen. Dit is een jaarplanning . In de rij die ik vast wil zetten staan namen.
Op deze manier kan ik in de tabel gegevens veranderen en gelijk in de planning zien wat de gevolgen zijn. In deze planning kan ik dan scrollen zonder dat ik namen en invoer niet meer kan zien.
 
Ik heb de bijlage niet bekeken, maar een andere functionaliteit in Excel is Split Screen. Bij beide schuifbalken zie je een klein knopje. Als je die inklikt, kan je m slepen en deel je het scherm op...
 
Je kunt niet bepaalde cellen permanent in beeld houden want dat zou betekenen dat cellen ten opzichte van elkaar gaan schuiven.
Enige plek waarvan cellen altijd zichtbaar zijn tussen A1 en het gekozen kruispunt hier E3. dat stukje schuift nooit uit beeld.
Dus alle cellen die je zou willen wijzigen zouden in dat gebied moeten staan.

Als dat niet voldoende is dan moet je gaan kijken naar een userform
 
allen bedankt voor jullie reacties, het is duidelijk. wat ik wil is niet mogelijk.
 
Enige oplossing die ik kan bedenken is dat je een klein userform maakt waarin je de waarden die je altijd wilt zien kan laden en updaten..
totaal iets anders dan rijen vastzetten maar wel een mogelijkheid. zeker als je de macro die het form toont of verbergt koppelt aan een sneltoets
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan