automatisch shedingsllijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
zie bijlage.

het bovenste stuk is een document waarin ik aan het werken ben.

ik wil dan een tweetal alinea's laten inspringen (éen tab).
het resultaat zie je in tweede stuk. er zijn automatisch scheidinglijnen ingevoegd.
Ra ra?
hoe los ik dit op. het probleem is overigens niet nieuw in dit document
 

Bijlagen

  • voor helpmij insprigen.docx
    68,1 KB · Weergaven: 30
Knap van manamana dat hij gelijk ziet dat het probleem door de voetnoten komt :). Ik vraag me dat namelijk heel erg af. Ik kan er zonder het document te zien namelijk niets van zeggen. Ik heb wel een idee, maar daarvoor moet ik dus het document op de pc hebben om het te onderzoeken.
 
dag octafish, ik kan een stuk van het document wel toesturen. maar je moet er wel prudent mee omgaan. is dan twee pagina's genoeg?
 
t.a.v. manamana: ik heb naar jouw verwijzing gekeken. daar zit het probleem niet denk ik zo. ik kom er niet verder mee!
 
Toch vreemd daar staat zwart op wit hoe het een en ander moet gaan. :confused: Beter weet ik niet, misschien @OctaFish.:thumb:
 
het gaat niet om een scheidingslijn met voetnoten. als ik in de tekst inspring komt die lijn of komen meer scheidingslijnen spontaan tevoorschijn. dus niet onderin
 
is dan twee pagina's genoeg?
Dat zou genoeg moeten zijn. Mits de betreffende alinea’s maar het effect vertonen. Kunnjenzelf nog even testen als je die in een nieuw document plakt.
 
Laatst bewerkt:
ik slaag er niet in om de het probleem zichtbaar te maken in een document van twee pagina's .
ik stuur je wat ik kan reproduceren. in de oorspronkelijke tekst krijg ik die blokjes-scheidingslijn niet weg, in wat ik stuur kun je die eenvoudig verwijderen
ik heb geen idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn...
 

Bijlagen

  • uittreksel voor helpmij.docx
    22,9 KB · Weergaven: 46
  • Knipsel voor helpmij.JPG
    Knipsel voor helpmij.JPG
    148,2 KB · Weergaven: 68
Wat je gedaan hebt weet ik niet, wat er aan de hand is kan ik je wel zeggen: de alinea met de tekst "Einde intermezzo" heeft een gestippelde lijn aan de onderkant. En die zie je dus. Het is geen losse lijn, en je kunt hem dus ook niet verwijderen als lijn. Wel kan dat via het menu <Start>, knop <Randen en arceringen>, menu <Randen en arceringen>. Dan zie je de lijn dus staan onderin en daar kun je hem dus ook uitzetten. Het leuke is (nou ja, leuk...) dat als je in een andere bovenliggende alinea gaat staan die geen lijn heeft, je de lijninstelling óók ziet! En ook daar heb ik een verklaring voor, en dus een (dezelfde namelijk) oplossing, namelijk die hierboven beschreven staat.

Wat is nu de oorzaak? Eigenlijk heel simpel: je hebt op de een of andere manier (of iemand anders natuurlijk) een selectie gemaakt van een paar alinea's, en voor die selectie aangegeven dat de selectie een onderlijn krijgt. Dat betekent dan dat van elke alinea binnen die selectie waarvan je de instellingen in het menu <Randen en arceringen> bekijkt, die rand laten zien. Ze zijn immers onderdeel van de selectie die een rand krijgt. Daarom kun je de lijn ook vanuit elke alinea uitzetten.
Doorgaans kopieer je de alinea-opmaak mee naar de volgende alinea als je op <Enter> drukt, en dat gebeurt hier dus ook, alleen zul je dan niet altijd die lijn meekrijgen omdat je vanuit een andere selectie werkt.
 
Ik had er ook al zo een donkerbruin vermoeden van maar kon de vinger niet zo precies op de zere plek leggen. Zie mijn link in bericht van # 11.

Daar refereer ik in de laatste zin die ik zelf typte aan randen en arceringen stond volgens mij aan Klopt dat dan? Ik kan er wel wat van leren. ;)
 
Laatst bewerkt:
dat hebben jullie toch maar mooi voor mij opgelost. wat een onbewuste handeling al niet voor - voor mij onbegrijpelijke - consequenties kan hebben!
Heren bedankt weer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan