• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Keuzelijst met invoervak aan een lijst koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennisj

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2018
Berichten
30
Hallo Allemaal!

heb hier weer een uitdaging en hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Ik krijg het maar niet voor elkaar om in een cell een keuzelijst te maken die gekoppeld staat aan een andere cell en vervolgens de waarde laat zien.
Bijv: A2 waarde selecteren, uitkomst selectie B2+C2 (zie Blad2).

Misshien iemand die mij hierbij kan helpen alvast bedankt.

Bekijk bijlage Test1.xls
 
Je hebt de formule toch ook al in blad 1 staan?
=VLOOKUP(A2;I2:K7;2;0)
=VLOOKUP(A2;I2:K7;3;0)
 
Je hebt de formule toch ook al in blad 1 staan?
=VLOOKUP(A2;I2:K7;2;0)
=VLOOKUP(A2;I2:K7;3;0)

Ik probeer een dropdown van (A4 Blad 1) te maken, zodat ik niet de gegevens hoef in te voeren. Ik wil de keuzelijst en invoervak samenvoegen. Als je veel waardes hebt is het makkelijker een dropdown te gebruiken om zo je waardes te selecteren.

Hopelijk snap je wat ik bedoel. :d
 
Willem gaf al aan dat het met dezelfde formules kon die je al gebruikt hebt in blad1.

Hier een uitwerking. Hoop dat ik begreep wat je bedoelde :d
 

Bijlagen

  • Test1.xls
    39 KB · Weergaven: 56
Willem gaf al aan dat het met dezelfde formules kon die je al gebruikt hebt in blad1.

Hier een uitwerking. Hoop dat ik begreep wat je bedoelde :d

Top bedankt!
Dat is idd wat ik bedoelde :thumb:, maar hoe heb je dit voorelkaar gekregen? Schermafbeelding 2018-04-13 om 10.06.52.png
 
Dennis gebruik dereageer.GIF knop: niet Quoten !


@SjonR

Omdat de keuzelijst exact overeenkomet met de kolom lijst van Tabel 1, is iferror( ... ) in de formule overbodig.

Zo zou ik het dan doen :

PHP:
=INDEX(Tabel1[Plaats];MATCH(A2;Tabel1[Lijst];0);1)
 
Laatst bewerkt:
@snb
@SjonR

Bedankt voor de informatie!
Ik heb er nog eentje gemaakt, maar ik krijg de "dropdown" niet. Schermafbeelding 2018-04-13 om 10.06.52.png.
Heeft dit met de excel versie te maken of is er een functie die ik over het hoofd heb gezien?
 
Je moet er natuurlijk wel een tabel van maken.
 
Welke versie van Excel gebruik je ?
 

Bijlagen

  • __dennis.xlsx
    11,5 KB · Weergaven: 47
@snb
Excel 2016 versie 15.34

Heb het ontdekt!! :shocked: ik kan niet geloven dat ik je tijd hiermee heb verspilt. sorry man!!
Ik moest het nog handmatige valideren!!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan